دسته : سلامت
شماره : 13254227688
تاریخ : 14 اسفند 1399
ورود سومین محموله حاوی واکسن اسپوتنیک وی به کشور امروز سومین محموله از واکسن که شامل 200 هزار دوز است با هواپیمای ماهان به مقصد ایران ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین  به نقل از خبرگزاری راشاتودی روسیه اعلام کرد: قرار است امروز پنجشنبه سومین محموله از واکسن با هواپیمای ماهان به ایران ارسال خواهد شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران ماه پیش اعلام کرده بود که دومین محموله از واکسن روسی که حاوی ۱۰۰ هزار دوز بود به ایران رسیده است.

جهانپوردر توییتری اعلام کرد، این محموله پس از برچسب گذاری و کدگذاری در سامانه TTAC برای واکسیناسیون کارکنان خط مقدم درمان در شبکه بهداشتی کشور توزیع شد.

چهار روز پیش نیز جهانپور گفت مردم و دولت چین ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به ایران اهدا کرده‌اند. جهانپور با تاکید بر اهدایی بودن واکسن‌های چینی گفته است: «این محموله واکسن در قالب قرارداد خرید و فروش یا واردات واکسن نبوده و در ادامه کمک‌های ارسالی دولت و مردم چین ظرف ماه‌های گذشته، برای استفاده در کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کووید۱۹ در ایران اهدا شده است

ایشان ادامه دادند، این واکسن‌ها تحت نظارت کمیته اجرایی واکسیناسیون و مطابق برنامه جامع و به منظور واکسینه کردن گروه های هدف از قبل تعریف شده این کمیسیون در روزها و هفته‌های آینده استفاده می‌شوند.

واکسیناسیون شهروندان ایران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ با واردات ۲۰ هزار دوز واکسن "اسپوتنیک وی" از روسیه ۲۱ بهمن آغاز شد.