دسته : اجتماعی
شماره : 13254227466
تاریخ : 6 اسفند 1399
الزام دولت به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در طرح جدید مجلس طرح دوفوریتی مجلس برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، چندی پیش در یکی از جلسات علنی اعلام وصول شده است که برای تصویب نیز به رای اکثریت دوسوم نمایندگان احتیاج دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای الزام دولت برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان طرح جدیدی را تدوین کردند.

معیشت بازنشستگان از دغدغه های جدی مجلس است


احمد دنیامالی نماینده مجلس با انتقاد از وضع معیشتی و رفاهی بازنشستگان، اظهار داشت:

امروز بازنشستگان وضعیت مناسبی از نظر معیشتی و رفاهی ندارند که باید اقدامات حمایتی از این قشر بیش از گذشته صورت گیرد. بازنشستگان در تمام سطوح اعم از لشگری و کشوری و تامین اجتماعی باید مورد تکریم جامعه قرار گیرند. رسیدگی به وضع معیشتی و رفاهی آنان یکی از دغدغه های جدی نمایندگان دوره یازدهم است که طرح هایی هم در این زمینه تهیه و تدوین شده است.

دنیامالی در ادامه افزود: رفع تبعیض میان بازنشستگان لشگری و کشوری با بازنشستگان تامین اجتماعی و نیز ضرورت بازنگری در متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان از جمله دغدغه های نمایندگان مجلس است که در قالب طرحی برای رسیدگی به این مسائل، برنامه ریزی و ضوابط آن مشخص شده است.

وی همچنین از طرح جدید تعدادی از نمایندگان مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در قالب برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت:

براساس این طرح، الزاماتی را برای اجرایی شدن این قانون در چارچوب برنامه ششم توسعه از سوی دولت مدنظر قرار داده ایم. تاکنون بیش از 40 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند که با اضافه شدن تعداد امضاها، این طرح در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح دوفوریتی مجلس برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، چندی پیش در یکی از جلسات علنی اعلام وصول شده است که برای تصویب نیز به رای اکثریت دوسوم نمایندگان احتیاج دارد.