دسته : سلامت
شماره : 13254226722
تاریخ : 8 بهمن 1399
افزایش مبتلایان به کرونا در سنین18تا25سال بعد از گذشت دو سال ازشروع کرونا الگو ارتباط به این ویروس تغییر چندانی نکرده. مهمترین عامل ابتلا سن بالا و بیماری زمینه ای شدید است.

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، آقای ایرج حریرچی در ارتباط تصویری با استودیوی پخش خبر ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما درباره تغییر رده سنی مبتلایان به کرونا افزود: موارد ابتلا به کرونا در کشور رو به کاهش است و در بیشتر رده‌های سنی به خصوص سنین بالا شاهد روند نزولی هستیم.


وی با اشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و رده سنی ۴۰ سال معمولاً کم علامت هستند هم تصریح کرد: این گروه‌ها کم علامت می‌باشند، ولی منتشرکننده بیماری هستند.
دکتر حریرچی گفت: الگوی ابتلا و به خصوص ابتلای منجر به مرگ و میر تغییر چندانی نداشته است و مهمترین عامل در حال حاضر سن بالا و بیماری زمینه‌ای شدید در هر رده سنی است و بیش از ۸۰ درصد از موارد مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای است که عامل تشدید کننده محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر تهران روزانه حدود ۲ هزار بستری در تخت‌های بیمارستانی داریم هم افزود: الآن ۵۴۰ نفر در تهران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آقای حریرچی با اشاره به اینکه روند نزولی را شاهد هستیم ادامه داد: هر گونه عادی انگاری و سرپیچی از رایت پروتکل های بهداشتی و برگزای دورهمی ها منجر به شعله ور شدن مجدد  بیماری می‌شود.


معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان شیوع فراوان بیماری مانند آبان ماه؛ راه حل، محدودیت‌های هوشمند بود، اما در مواقع نزولی، طرح شهید سلیمانی با پیدا کردن موارد ابتلا، تست افراد و قرنطینه کردن آن‌ها به کمک می‌آید.
وی درباره اعمال محدودیت‌های جدید هم افزود: با توجه به اینکه بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۵ درصد کاهش تردد داشتیم بر این اساس پیشنهاد‌های جدی مطرح است و برای تردد‌های تعطیلات ۲۲ بهمن حتماً برای شهر‌های زرد که سیاحتی و زیارتی هستند منع رفت و آمد پیشنهاد شده است ، همچنین برای افرادی که به خارج از کشور سفر سیاحتی دارند محدودیت جدی اعمال می‌شود و برای ورود افراد به داخل کشور به خصوص ورود از کشور‌هایی که تغییر ویروس در آنجا مشاهده شده حتماً ۱۴ روز قرنطینه و ۲ بار تست با هزینه خودشان باید انجام می‌دهند.