دسته : اجتماعی
شماره : 13254226669
تاریخ : 6 بهمن 1399
کشف نزدیک به 7 هزار دستگاه ماینر ارز دیجیتال در تهران تا اخذ نظریه کارشناسان از سوی اداره برق و بررسی مجوز(برگ سبز ماینر)، شرکت فنی و مهندسی پلمپ گردید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، سرهنگ علی ولیپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف محل دپو نگهداری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به تعداد 6984 دستگاه خبر داد.

سرهنگ ولی پور عنوان کرد: پرونده ای مبنی بر دپو و نگهداری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، به پلیس امنیت اقتصادی تهران ارجاع شد که محتویات پرونده حاوی این بود، مردی با تاسیس شرکتی فنی و مهندسی اقدام به آماده سازی و بهره برداری 6984 دستگاه ماینر کرده است.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند محل شرکت را در آپارتمانی در محدوده 8 کیلومتری جاده کرج شناسایی کنند. با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان به محل اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی مالک اصلی کالا ها را دستگیر کنند. در بازدید و بازرسی از محل تعداد 6312 دستکاه ماینر نصب شده و تعداد 672 دستگاه هم آماده نصب در محل کشف شد. تا اخذ نظریه کارشناسان از سوی اداره برق و بررسی مجوز(برگ سبز ماینر)، شرکت فنی و مهندسی پلمپ گردید.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 80 میلیار ریال اعلام کرده اند، گفت:

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هیچ راه رایگان و بدون زحمتی برای کسب درآمد از این طریق وجود ندارد، وکسب درآمد از طریق بیت کوین مسالزم زمان و پول برای خرید دستگاه و البته کسب تجربه است و با توجه به غیرقانونی بودن استخراج بیت کوین و استفاده از دستگاه های ماینر در ایران، این نوع کسب درآمد ممنوع اعلام شده است و بهتر است به سراغ گزینه های دیگر کسب درآمد بروند.