دسته : بین الملل
شماره : 13254226534
تاریخ : 1 بهمن 1399
خداحافظی ترامپ از کاخ سفید دونالد ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود به 75 میلیون رای خود اشاره کرد و گفت ما به یک شکلی باز خواهیم گشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، دونالد ترامپ که رقابت انتخاباتی مغلوب جو بایدن نماینده دموکرات‌ها شد برای همیشه کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ با بالگرد مخصوص به پایگاه شکاری اندروز در مریلند خواهد رفت تا در مراسم خداحافظی با حطرفدارانش حضور یابد، سپس به محل اقامت خود در فلوریدا خواهد رفت.

ترامپ در سخنرانی پایانی خود به حامیان خود گفت: ما ارتش آمریکا را از نو ساختیم، یک نیروی جدید به نیروهای نظامی آمریکا افزوده شد. ما از کهنه‌سربازان حمایت کردیم، کهنه‌سربازان ما امروز خوشحال هستند. میزان محبوبیت رئیس‌جمهور در میان کهنه‌سربازان به بالاتر از 90 درصد رسید که رقمی کم‌نظیر است.

ترامپ خاطرنشلن کرد که مردم آمریکا با کمک دستاوردهای دولت اکنون خوشحال هستند.

وی به اقدامات خود اشاره کرد و بیان کرد: ما بیشترین کاهش مالیاتی را داشتیم. آمار اشتغال در این دولت خوب بود. تا قبل از آغاز این همه‌گیری کرونا بازار کار ما به بهترین شرایط خود در چند دهه اخیر رسیده بود. ما بزرگترین کشور و بزرگترین اقتصاد دنیا را داریم.

ترامپ افزود: ما در مقابله با ویروس کرونا کاری کردیم که می‌توان آن را یک معجزه پزشکی نامید، سال‌ها طول می‌کشد تا یک واکسن کشف و تأیید شود ولی ما این کار را در مدت کوتاهی انجام دادیم. ما با موانع زیادی مواجه بودیم و توانستیم بر این موانع غلبه کنیم.

سپس با اشاره به آرا خود در انتخابات اظهار داشت: من در انتخابات 75 میلیون رأی کسب کردم که هیچ رئیس‌جمهور مستقری در تاریخ آمریکا این میزان رأی کسب نکرده است. ما به یک شکلی باز خواهیم گشت.

ترامپ اضافه کرد: برای دولت جدید آرزوی موفقیت می‌کنم. شما مردم فوق العاده‌ای هستید. بزرگترین افتخار من این است که رئیس‌جمهور شما بوده‌ام. من همیشه برای شما خواهم جنگید.

در انتهای سخنرانی خداحافظی خود به این موضوع اشاره کرد که وی بستر را برای موفقیت بایدن آماده کرده است و خاطر نشلن کرد: من برای دولت جدید آرزوی موفقیت‌های بزرگ می‌کنم، من فکر می‌کنم آنها زمینه موفقیت را دارند.
ما کشور را در موقعیتی قرار داده‌ایم که هرگز سابقه نداشته است. کارهایی که ما انجام دادیم باورنکردنی بودند و ما بدون حمایت شما نمی‌توانستیم این کارها را انجام دهیم.