دسته : بین الملل
شماره : 13254226468
تاریخ : 29 دي 1399
از بین بردن اسناد دولتی توسط ترامپ دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نسبت به قوانین این کشور در رابطه با حفظ اسناد دولتی طی دوره ریاست جمهوری خود بسیار بی‌دقت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی  آمریکا نسبت به قوانین این کشور در رابطه با حفظ اسناد دولتی بسیار بی‌دقت بوده است.

ترامپ به پاره کردن اسناد و دور ریختن آن‌ها به درون سطل آشغال عادت دارد به نظر نمی‌آید که بدون غرض دست به انجام این کار زده باشد.

بر این اساس ، آن دسته از کارمندان کاخ سفید که وظیفه کار با اسناد را بر عهده داشتند مجبور می‌شدند ساعت‌ها از وقت خود را به چسباندن اسناد پاره شده بپردازند. در حال حاضر این نگرانی فزاینده وجود دارد که حفظ ناقص مدارک و سوابق در کاخ سفید در تاریخ ریاست جمهوری ترامپ حفره‌ای به وجود خواهد آورد.

سلیمان لارتی، تحلیلگر سابق بایگانی کاخ سفید، می‌گوید که بار‌ها از ترامپ خواسته شد که اینگونه با اسناد مهم برخورد نکند، اما وی نمی‌خواست گوش دهد. علاوه بر این گفته می‌شود که ترامپ نوار‌های مترجمی را که در جلسه سال ۲۰۱۷ وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شرکت کرده بود، برداشته و ضبط کرده است.

با همه‌ی این‌ها، رفتار ترامپ با اسناد بعد از ریاست جمهوری برای او دردسر ایجاد نمی‌کند و این خلاف قانونی است که در قوانین آمریکا وجود دارد و طبق آن رئیس جمهور نمی‌تواند اسناد را بدون مشورت با بایگانی از بین ببرد و به کنگره اطلاع ندهند اما طبق همین قانون  رئیس جمهور آمریکا می‌تواند از توصیه‌های بایگانی ملی پیروی نکند.