دسته : فناوری
شماره : 13254226464
تاریخ : 29 دي 1399
ساخت دستگاه اتوکلاو تولید داخلی استریل‌کننده‌های تولید داخلی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است در راه عرضه به بازارهای داخلی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه اتوکلاوهای کاربردی در صنایع مختلف را به تولید رساند تا با این کار بازار داخلی این محصولات داخلی داغ شود.

محمدعلی بنوعزیزی فرد مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره محصولات شرکت، بیان کرد: از مهم‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی می‌توان به دستگاه اتوکلاو اشاره کرد که با استفاده از حرارت بخار آب تحت فشار، برای استریل کردن به کار می‌رود. اتوکلاو صنعتی دستگاهی است برای از بین بردن و نابود کردن میکروب‌ها و باکتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه بیشترین کاربرد و استفاده را در مراکز بهداشتی و درمانی دارد چرا که نوعی استریل‌کننده است.

بنوعزیزی فر در رابطه با خصوصیت‌های این دستگاه اضافه کرد: اتوکلاو اتیلن اکساید در ظرفیت‌های مختلف از ۷۵ تا ۳۰۰ هزار لیتر و دارای قابلیت استفاده از سیستم بخار مرکزی مجتمع و ارائه با مولد بخار برقی یا دارای هر دو قابلیت (دو منظوره) یکی از تولیدات مجموعه ما است. این اتوکلاو برای استریل اقلام یکبار مصرف و حساس به حرارت در  مصارف بیمارستانی، دارویی، آزمایشگاهی و صنعتی دارد بکار می‌رود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد که شامل اتوکلاوهای بخار از نوع پیش خلا برای مصارف بیمارستانی و دارویی، اتوکلاوهای بی‌خطرساز زباله‌های عفونی بیمارستانی، دستگاه‌های استریل برای انواع ظروف در بسته دارویی و ویال‌های حساس به حرارت و غیره می‌شود و اتوکلاو پری وکیوم و اتوکلاو دارویی پری وکیوم، دیگر محصولات دانش‌بنیان این شرکت است.

این فعال فناور در ادامه سخنانش افزود: تمام محصولات ما منطبق با استانداردهای بین‌المللی است و تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صمت را دارد.