دسته : سیاست
شماره : 13254226310
تاریخ : 24 دي 1399
واکنش ظریف به اتهامات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا ظریف در واکنش به ادعای بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: تروریست‌ های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو بودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

از تروریستی نامیدن کوبا تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعا‌های ارتباط ایران با القاعده، آقای "دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم" به صورت رقت‌آوری، حرفه فاجعه‌بار خود را با دروغ‌های جنگ طلبانه پایان می‌دهد.

ظریف اظهار داشت: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشور‌های محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

پمپئو ادعا کرد: ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد ایران از القاعده حمایت می‌کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد و ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور ارتباط داشته باشند.

 

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل هم در واکنش به اتهامات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا گفت: این اتهامات مضحک و دروغین، چیز جدیدی نیست.

 

میریوسفی افزود: این اتهامات تنها این واقعیت را تقویت می‌کند که دولت ترامپ با ناامیدی، به سیاست شکست خورده ضد ایرانی خود ادامه می‌دهد.