دسته : اجتماعی
شماره : 13254226307
تاریخ : 24 دي 1399
شاخص کیفیت هوا در کلانشهر ها نسبت به سال قبل بدتر شده است از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی،زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در مورد وضعیت کیفیت هوای تهران در روزهای اخیر اظهاراتی را مطرح کرد.

گروه های حساس از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند


شاهسونی عنوان داشت: براساس بررسی های انجام شده، شاخص کیفیت هوا در سال 1399 و به خصوص در فصل پائیز و زمستان در کلانشهرهای کشور در مقایسه با سال های قبل بدترین وضعیت را داشته است. با وجود محدودیت های کرونایی مثل ممنوعیت تردد شبانه یا دورکاری ها که البته در روزهای اخیر لغو شده، امسال وضعیت بسیار بدی از نظر آلودگی هوا در کلانشهرها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: از مسئولان مربوطه چه در دولت و چه در سایر بخش ها می خواهیم که برای کاهش غلظت آلودگی هوا و کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا به سرعت اقدام شود. هوای کلانشهر تهران روز گذشته در وضعیت بسیار ناسالم بوده و از مردم و به ویژه گروه های حساس می خواهیم از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت افزود: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. با توجه به اینکه آلاینده مسئول ذرات معلق است، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت های فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.

در صورت عدم مراقبت های لازم احتمال افزایش مرگ زودرس وجود دارد


شاهسونی بیان کرد: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد. همچنین باتوجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید 19 از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی،زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.