دسته : دفاعی
شماره : 13254226304
تاریخ : 23 دي 1399
تصمیم عراقی ها برای خرید نیازمندی های نظامی از فرانسه وزیر دفاع عراق در آبان ماه امسال سفری به فرانسه داشت و از تسلیحات مختلف فرانسوی از جمله جنگنده رافال بازدید کرده بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،وزیر دفاع عراق در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که این کشور به موافقت اصولی با فرانسه برای خرید جنگنده های رافال رسیده است. وزیر دفاع عراق اعلام کرد که این مسئله به اطلاع نخست وزیر عراق نیز رسیده است و در حال حاضر مسئله برای عراقی ها یافتن روش برای پرداخت پول به منظور این خرید نظامی است. گزینه هایی مثل پرداخت در شکل نفت خام یا حساب یا تهیه وام برای خرید این جنگنده در نظر عراقی ها است. وزیر دفاع عراق در آبان ماه امسال سفری به فرانسه داشت و از تسلیحات مختلف فرانسوی از جمله جنگنده رافال بازدید کرده بود.

عراقی ها در سالهای اخیر مشکلات زیادی با جنگنده های آمریکایی داشتند. تاخیر در ارسال جنگنده ها ، آن هم در زمان اوج درگیری با داعش ، خروج مستشاران و زمین گیر شدن ناوگان این جنگنده ها و ضعیف بودن مدل تحویلی به عراق همه از جمله مواردی بوده است که باعث شده است عراق به سمت منابع دیگر از جمله فرانسه و جنگنده رافال برود.

جمعه عناد گفت که بدنبال تقویت توانمندیهای ارتش عراق با مدرترین سلاح ها و تجهیزات در جریان سفر به فرانسه بوده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، جمعه عناد افزود: تمایل برای بستن قرارداد خرید هواپیماهای نسل چهار «رافائل» از فرانسه و موشک های دوربرد و توپ های پیشرفته وجود دارد.

وی همچنین بر اهمیت متنوع سازی منابع تسلیحاتی ارتش عراق تاکید کرد و گفت که تصمیم برای بستن قرارداد خرید هواپیماها از فرانسه را در هیئت وزیران مطرح خواهد کرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق چندی پیش در صدر یک هیئت بلندپایه دولتی در قالب سفر دوره ای خود به اروپا به فرانسه رفت و با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.+