دسته : بین الملل
شماره : 13254226291
تاریخ : 23 دي 1399
تروریست خواندن انصارالله و ذوق‌زدگی عربستان، امارت و بحرین اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن و قرار دادن آن در «سازمان تروریستی خارجی» با استقبال سه کشور عربستان، امارات و بحرین روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان، وزارت خارجه عربستان در روز دوشنبه ۲۲ دی در پی تصمیم دولت ترامپ برای درج نام انصارالله یمن در «سازمان تروریستی بین‌المللی» استقبال و ادعا کرد که این اقدام در متوقف ساختن تجهیز صنعاء به موشک‌ها و پهپادها و سلاح‌های پیشرفته تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ریاض معتقد است که این عمل آمریکا علیه انصارالله مسئولان آن به پای میز مذاکره می‌آورد و باعث پایان جنگ خواهد شد.

از طرفی دیگر، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارت در امور خارجه نیز از این خبر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با تروریستی خواندن انصارالله اعلام ذوق‌زدگی کرد و بیان کرد که عامل ایجاد خشونت و نابسمانی در یمن این جنبش مردمی است.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای این اقدام آمریکا علیه انصارالله را تحسین کرد و ادعا کرد واشنگتن با اخذ این تصمیم در راه هدفی که «تقویت برقراری امنیت و ثبات منطقه» خوانده، گام برداشته است.

استقبال سه کشور عربی مذکور از تروریستی خواندن انصارالله در حالی است که تجاوزات و حملات آنها به عنوان اعضای اصلی ائتلاف متجاوز به یمن از ابتدای سال 1394 تاکنون که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر ملت یمن منجر شده است، همچنان ادامه دارد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه خبر داد که کنگره را در جریان تصمیم وزارت خارجه برای قرار دادن نام حزب الله در «سازمان تروریستی خارجی» قرار داده است.