دسته : دفاعی
شماره : 1325422618
تاریخ : 11 مهر 1398
رونمایی از خودرو زرهی رویین تن و 4 دستاورد دیگر نیروی زمینی ارتش فناوری های پیشرفته بکار گرفته شده در ساخت این خودرو موجب قدرت و تحرک بالا، حفظ جان سرنشینان در عملیات های میدان نبرد می شود

دستاورد های جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش صبح امروز در حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی شد.


ربات هوشمند شبکه محور یکی از این دستاورد ها است، این ربات که "حیدر1" نام گذاری شده دارای شش چرخ فعال 6 در6 بوده و از قابلیت هایی چون : حمل بار، تشخیص موانع و چرخش 360 درجه برخوردار است.

 


دستاورد دیگر پهباد دست پرتاب با نام اختصاری "فرپاد" است، فرپاد در زمینه شناسایی و مراقبت از تجهیز گروهان های اطلاعات رزمی تیپ های متحرک هجومی و واکنش سریع ارتش کاربرد دارد. این پهپاد همچنین دارای سامانه خلبان خودکار، ایستگاه زمینی قابل حمل و تصویر برداری شبانه روزی می باشد.

 


دیگر دستاورد مهم سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ساخت سامانه هدایت و کنترل "موشک نقطه زن لبیک 1" می باشد. از جمله اقدامات صورت گرفته بر روی این سامانه تست های آزمایشگاهی، مونتاژ نهایی جهت آزمایش میدانی و آزمایش های عملیاتی است.


سامانه اخلالگر های گنبدی و جهتی انواع مولتی روتور های جاسوسی و مهاجم هم جزو دستاورد های رونمایی شده در این مراسم بود، این سامانه قابلیت هایی چون کشف اهداف به صورت تصویری و نصب روی خودرو به صورت استقرار ثابت را دارا است.

 


اما دستاورد جالب توجه ای که امروز رونمایی شد خودروی زرهی سبک تاکتیکی نیروی زمینی ارتش با نام "رویین تن" بود، این خودرو جدید ضد گلوله و در برابر گلوله های هسته فولادی مقاوم است. فناوری های پیشرفته بکار گرفته شده در ساخت این خودرو موجب قدرت و تحرک بالا، حفظ جان سرنشینان در عملیات های میدان نبرد می شود، "رویین تن" با رعایت الزامات الگوی ستاد کل نیروهای مسلح و استاندارد های دفاعی ایران ساخته شده و بدنه بسیار سبک و مقاوم دارد.