دسته : بین الملل
شماره : 13254225543
تاریخ : 11 آذر 1399
اسلوونی، حزب‌الله لبنان را «گروه تروریستی» خواند مقامات اسلوونی از درج نام حزب‌الله به عنوان "گروه تروریستی"خبر دادند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، همزمان با فشارهای رژیم صهیونیستی به دولت های مختلف برای «تروریستی» خواندن جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان و ممنوع کردن فعالیت‌های این گروه در کشورهای خود، دولت اسلوونی نیز باب میل تل‌آویو عمل کرد 

دولت اسلوونی در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم را مطابق با گزارش گروه مسئول بررسی فعالیتهای حزب الله اتخاذ کرده است. 

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی دولت اسلوونی، در این بیانیه آمده: «جمهوری اسلوونی گزارش "گروه هماهنگی‌های دائم برای اقدامات محدودکننده" درباره فعالیت‌ها و عملیات‌های گروه حزب‌الله را بررسی کرد و تصمیم گرفت که با این گروه به عنوان یک سازمان تروریستی و مجرم ، مقابله کند». 

این بیانیه که رنگ و بوی اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و ادعاهای نخ‌نما شده رژیم صهیونیستی را داشت، می‌افزاید: «فعالیت‌های حزب‌الله با جرائم سازمان‌یافته، اقدامات تروریستی یا فعالیت‌های شبه‌نظامی در مقیاس جهانی گره خورده است. حزب‌الله در حال حاضر نیز از سوی تعدادی از کشورها و سازمان‌ها،‌ یک سازمان تروریستی نام‌گذاری شده است». 

اشکنازی مرداد امسال  با سفیران کشورهای آمریکای لاتین در فلسطین اشغالی دیدار کرده و ازآنها درخواست فشار آوردن به دولتهایشان مبنی بر تروریستی خواندن جنبش حزب الله را داشت. 

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، کشورهای آرژانتین، جمهوری چک، گواتمالا، بحرین، کانادا، کلمبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، هلند، پاراگوئه، امارات عربی متحده، انگلیس و آمریکا، جنبش حزب‌الله را به  به عنوان یک «سازمان تروریستی» می‌شناسند.