دسته : توپ و تور
شماره : 13254225526
تاریخ : 9 آذر 1399
بسکتبال انتخابی کاپ آسیا ؛ برتری تیم ملی ایران مقابل عربستان ستاره تیم ملی کشورمان در این دیدار بهنام یخچالی بود که با 4 پرتاپ 3 امتیازی نقش موثری در برتری تیم ملی ایفا کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در آغاز پنجره دوم از انتخابی رقابت های جام ملتهای آسیا (کاپ آسیا) روز گذشته و از گروه E رقابت ها تیم ملی کشورمان در نخستین بازی مقابل عربستان سعودی قرار گرفت. این مسابقه که از ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز شده بود درنهایت با نتیجه 71 بر 64 به سود شاگردان مهران شاهین طبع به اتمام رسید. 
 
تیم ملی بسکتبال کشورمان که در غیاب ستاره خود یعنی حامد حدادی در این مسابقات حاضر شده، با ترکیب بهنام یخچالی، آرون گرامی پور، محمد جمشیدی، سجاد مشایخی و محمد حسن زاده کوارتر نخست را آغاز کرد. تیم ایران در این وقت برتری خود را به عربستان دیکته کرد و با نتیجه 22 بر 12 پیروز شد. در کوارتر دوم اما عربستانی ها عملکرد بهتری به نمایش گذاشتند و با نتیجه 21 بر 16 به پیروزی رسیدند ، هرچند تیم کشورمان در مجموع با نتیجه 38 بر 33 نیمه اول را به سود خود پایان داد. 
 
در کوارتر سوم بازیکنان ملی پوش ایران سردرگم ظاهر شدند و هماهنگی لازم را نداشتند، همین مسئله موجب شد تا عربستان در این وقت هم تیم برتر میدان باشد و با نتیجه 15 بر 11 این کوارتر را ازآن خود کند. درحالی که اختلاف به یک امتیاز رسیده بود و عربستانی ها روحیه گرفته بودند، اما شاگردان شاهین طبع در کوارتر پایانی اجازه عرض اندام به حریف ندادند و با نمایشی بی نقص این وقت را با نتیجه 22 بر 16 به پایان رساندند تا در مجموع تیم ایران 71 بر 64 پیروز شود. 
 
 
ستاره تیم ملی کشورمان در این دیدار بهنام یخچالی بود که با 4 پرتاپ 3 امتیازی نقش موثری در برتری تیم ملی ایفا کرد. بلندقامتان کشورمان در دومین و آخرین دیدار خود از پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا روز دوشنبه به مصاف سوریه خواهند رفت.