دسته : بین الملل
شماره : 13254225521
تاریخ : 8 آذر 1399
ژنرال آفریقایی- آمریکایی،گزینه مدنظر بایدن برای پست وزارت دفاع آمریکا جو بایدن درنظر دارد یک ژنرال سابق آفریقای -آمریکایی را به عنوان وزیر دفاع آمریکا معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در صورتیکه ژنرال "لوید آستین" برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا انتخاب شود،او اولین افریقایی-آمریکایی  خواهد بود که وزیر دفاع این کشور می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، تیم بایدن برای انتصاب یک  آفریقایی تبار به عنوان یکی از اعضای ارشد کابینه خود  با فشار روبروست. 

فهرست نامزد ها  برای تصدی پست وزارت دفاع شامل جه جانسون، وزیر سابق امنیت داخلی، خانم تامی داکوورس، سناتور و کهنه سریاز سابق و میشل فلورنوی، معاون معاون سابق وزارت دفاع  آمریکا در امور سیاست های زنان هستند. 

آکسیوس همچنین گزارش کرد، گمان می‌رود که فلورنوی برای تصدی این سمت پیشتاز است اما سایر فاکتورها شامل نژاد،‌ تجربه و سطح آسودگی خاطر بایدن نیز برای انتخاب گزینه مناسب مدنظر است. 

لوید آستین در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا را برعهده داشت و پس از آن، بازنشستگی خود را اعلام کرد.