دسته : بین الملل
شماره : 13254225520
تاریخ : 8 آذر 1399
حزب‌الله: با قدرت در کنار ملت ایران در برابر توطئه‌های خارجی ایستاده‌ایم حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ترور دانشمند بزرگ ایرانی را محکوم و بر ایستادگی خود در کنار ایران و ملت آن در برابر توطئه‌های خارجی تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین  به نقل از  المیادین، جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای عملیات تروریستی را که منجر به شهادت محسن فخری زاده،دانشمند برجسته ایران شد به شدت محکوم کرد.  

در این بیانیه آمده است: با قدرت در کنار ایران و ملت این کشور در برابر تهدیدات و توطئه‌های خارجی ایستاده‌ایم. در مقابله با ائتلاف جدید از رژیم صهیونیستی و شماری از کشور‌های منطقه، در کنار ایران می‌ایستیم. ایران می‌تواند مجرمان را شناسایی کند و دستی را که به سوی دانشمندانی و مقامات این کشور دراز می‌شود، قطع کند. 

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله نیز پیشتر   در گفت وگو با شبکه المنار گفت: «ما این حمله مجرمانه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که پاسخ به این جنایت به دست طرف‌های ذیربط در ایران انجام می‌شود و البته شهادت عین شرافت است و ما از این ترورها نمی‌ترسیم. 

محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری صنایع دفاعی کشورمان،بعدازظهر جمعه در میدان  خلیج فارس آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت. 

به گفته شاهدان محلی ابتدای غروب جمعه یک درگیری در منطقه آبسرد آغاز شده که منجر به تبادل آتش میان دو طرف می‌شود. در این درگیری خودروی اول با آر پی جی مورد هدف قرار گرفته و به خوردروی دوم هم تیراندازی شده است.