دسته : سلامت
شماره : 13254225517
تاریخ : 8 آذر 1399
با تداوم محدودیت ها تلفات کرونا در دی ماه زیر 50 درصد خواهد بود اجرای طرح جدید بر مبنای ایجاد بسیاری از محدودیت های فردی و اجتماعی با هدف کاهش کنترل ویروس کرونا بسیار خوب و ارزشمند است و نتیجه این سخت گیری ها از ماه آینده مشخص خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی سبب کاهش مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی نظیر مطب ها و بیمارستانها در مقایسه با 10 روز گذشته شده است گفت: نیازمندان بستری در مراکز درمانی نیز کاهش چشم گیری داشته است.
 
مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه می کنیم
مردانی ضمن امیدواری برای ادامه روند فعلی اظهار داشت: اجرای طرح جدید بر مبنای ایجاد بسیاری از محدودیت های فردی و اجتماعی با هدف کاهش کنترل ویروس کرونا بسیار خوب و ارزشمند است و نتیجه این سخت گیری ها از ماه آینده مشخص خواهد شد. یکی از مهمترین راه های انتقال کرونا از فرد بیمار به دیگران از طریق "هوابرد" است و بهترین راه مقابله با آن استفاده از ماسک های استاندارد و شست و شوی مکرر دست ها می باشد. از این رو مردم را به رعایت هرچه بیشتر مسائل بهداشتی برای حفظ جان خود و اعضای خانواده و دیگران توصیه می کنیم.
 
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن درخواست از مردم برای عدم مراجعه غیرضروری به مراکز شلوغی که احتمال بیماری وجود دارد افزود: مراکز درمانی و بیمارستان ها و هر مکان شلوغی جز آلوده ترین مکان هایی هستند که مردم باید سعی کنند به آن مراجعه نکنند و فقط زمانی که مجبور به استفاده از آن هستند.