دسته : ورزشی
شماره : 13254225511
تاریخ : 7 آذر 1399
حمید سوریان به عنوان محبوب ترین فرنگی کار جهان انتخاب شد حمایت کشتی دوستان ایرانی در این نظرسنجی ها باعث شده بود تا پیش از این هم "حسن یزدانی" نابغه کشتی آزاد ایران به عنوان محبوب ترین آزادکار دنیای کشتی برگزیده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اتحادیه جهانی کشتی در روزهای اخیر اقدام به برگزاری یک نظرسنجی میان علاقمندان به کشتی کرده بود. این اتحادیه در صفحه مجازی خود از علاقمندان به کشتی خواست تا با رای خود محبوب ترین فرنگی کار جهان را انتخاب کنند، در نهایت این حمید سوریان از ایران بود که به انتخاب کشتی دوستان به عنوان محبوب ترین فرنگی کار دنیا شناخته شد. 
 
رقابت فرنگی کاران ایرانی در نظرسنجی فینال
حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهانی نمایندگان ایران در بین 16 فرنگی کار محبوب تاریخ بودند. این نظرسنجی تحت عنوان "اسطوره ها در برابر ستاره ها" برگزار شد، حمید سوریان برای کسب این عنوان فرنگی کارانی چون "شینوبو اوتا" از ژاپن ، "آرتور الکسانیان" از ارمنستان و رومن ولاسوف از روسیه را کنار زد تا به فینال رسید و در رقابت با محمدعلی گرایی پیروز شد. گرایی هم به ترتیب با برتری برابر پیترکایروف ، رضا کایالپ و الکساندر کارلین افسانه ای با 12 طلای جهان و المپیک به فینال رسیده بود. 
 
 
سوریان در نظرسنجی فینال با کسب بیش از 70 درصد آرا به عنوان فرنگی کار محبوب دنیا انتخاب شد، حمایت کشتی دوستان ایرانی در این نظرسنجی ها باعث شده بود تا پیش از این هم "حسن یزدانی" نابغه کشتی آزاد ایران به عنوان محبوب ترین آزادکار دنیای کشتی برگزیده شود.