دسته : سیاست
شماره : 13254225510
تاریخ : 7 آذر 1399
انصاری: ادارات هفته آینده تعطیل‌ است معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشورگفت: هفته آینده ادارات، تعطیل هستند مگر آنکه حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات حضور آنان ضروری باشد و این در جلسه دیروز دولت رییس جمهوری ابلاغ شد.

جمشید انصاری ادامه داد: از همه می خواهم این دستور را به صورت جدی عملی کنند و از مردم می خواهم کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیاندازند تا زنجیره شیوع قطع شود. مثلاً در شهرداری یک بخش، خدمات شهری ارائه می کند و بخشی دیگر، مجوزها را صادر می کند و کسانی که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهری هستند. لذا قسمت های اداری غیرضروری نیازی به حضور ندارند.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی و قراردادی و پیمانی و همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

انصاری توضیح داد: باید تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنیم و فرقی نمی کند نیروی شرکتی یا قرادادی یا رسمی باشد. از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ کردیم و ۱۲ اسفند نخستین بخشنامه ما ابلاغ شد و باید و نباید نحوه حضور را اعلام کردیم و در اکثر دستگاه های عمومی، آزمایش های لازم تست های کرونا انجام شد. ضمن آنکه کارکنان دولت از سیستم بیمه ای خوبی برخوردارند و برای آنان جای نگرانی نیست.

وی گفت: کسانی که مبتلا شوند، همه هزینه ها پرداخت می شود و کارکنان نگرانی های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثناست. وقتی بخشنامه ای صادر می شود باید اجرا شود و مدیران باید با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

همچنین حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اظهار کرد: هر هفته لیست شهرهای قرمز و زرد و نارجی اعلام و محدودیت ها اعمال می شود. این طرح به طور جامع و هوشمند دیده شده و هر زمان وضع شهرها تغییر کند، محدودیت ها نیز تغییر می کند.

در ادامه این برنامه معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز اظهار کرد: بر اساس دستور العمل این شرایط، مشخص شده است که خودروهای غیر بومی ممنوعیت تردد دارند و استثناها را دیدیم و اگر راننده بومی اسنادی نشان دهد، مثل سند وسیله نقلیه یا محل سکونت یا هر مدرکی، پلیس وی را جریمه نمی کند.

سرهنگ عین الله جهانی ادامه داد: اگر کسانی با دوربین جریمه شده باشند، می توانند با ارائه مدارک مثبته و در صورت اثبات اسناد، اعتراض‌شان رسیدگی و جریمه حذف می شود.