دسته : ورزشی
شماره : 13254225481
تاریخ : 5 آذر 1399
لیگ قهرمانان اروپا ؛ صعود زودهنگام بارسلونا و یوونتوس به دور بعد زنیت که سردار آزمون بازیکن ایرانی را در اختیار دارد در زمین لاتزبو با نتیجه 3 بر یک شکست را پذیرفت تا همچنان بدون برد باقی بماند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته وارد هفته چهارم شد و برخی از تیم ها صعود خود به دور حذفی را قطعی کردند. تیم های بارسلونا ، یوونتوس ، سویا و چلسی تیم هایی بودند که شب گذشته با برتری مقابل حریفان موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شدند. 
 
صعود بارسلونا بدون مسی و پیروزی دشوار یوونتوس
بارسلونا که با هدایت رونالد کومان روزهای خوبی را در لالیگا سپری نمی کند در لیگ قهرمانان اروپا شرایط متفاوتی را برای خود رقم زده است. کاتالان ها درحالی شب گذشته به میهمانی دیناموکیف در اوکراین رفتند که فوق ستاره خود یعنی لیونل مسی را به همراه نداشتند، بارسلونا با پیروزی در سه دیدار گذشته لیگ قهرمانان در صدر گروه قرار داشت و با برد مقابل دیناموکیف صعود می کرد. 
هرچند نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم بارسلونا با ارائه یک بازی هجومی موفق شد 4 بار دروازه دیناموکیف را باز کند. برای بلوگرانا برایتویت 2 بار ، گریزمان و سرجینیو هرکدام یکبار گلزنی کردند تا با کسب چهارمین برد متوالی و با 12 امتیاز به دور بعد صعود کنند. 
 
 
در دیگر دیدار گروه G تیم یوونتوس میزبان فرانس واروش مجارستان بود، در این دیدار ابتدا تیم میهمان در دقیقه 19 به گل رسید. اما در دقیقه 35 یوونتوس توسط کریستیانو رونالدو به گل مساوی دست پیدا کرد تا بازنده به رختکن نرود، هرچند یوونتوس پیش از این گل هم دروازه میهمان خود را باز کرده بود اما مورد قبول قرار نگرفت. با آغاز نیمه دوم حملات یوونتوس بیشتر شد اما دفاع مستحکم فرانس واروش اجازه گلزنی را به شاگردان پیرلو نمی داد، تا اینکه در دقیقه 92 آلوارو موراتا موفق شد گل پیروزی بخش بانوی پیر را به ثمر برساند. یوونتوس هم با کسب 9 امتیاز صعود خود را به دور حذفی قطعی کرد. 
 
 
شکست زنیت در حضور سردار آزمون
از گروه F هم دو دیدار برگزار شد که تیم زنیت روسیه مقابل میزبان خود لاتزیو ایتالیا شکست خورد، زنیت که سردار آزمون بازیکن ایرانی را در اختیار دارد در زمین لاتزبو با نتیجه 3 بر یک شکست را پذیرفت تا همچنان بدون برد باقی بماند. سردار آزمون از دقیقه 73 وارد زمین شد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود، زنیت تنها با کسب یک امتیاز در قعر جدول گروه خود قرار دارد و عملا شانسی برای صعود نخواهد داشت. در دیگر بازی این گروه هم تیم دورتموند مقابل کلوب بروژ بلژیک به برتری 3 بر صفر رسید و با 9 امتیاز در صدر جدول ایستاد تا شانس نخست صعود باشد. 
 
 
در دیگر دیدارها مهم شب گذشته، تیم های چلسی و سویا با برتری مشابه 2 بر یک مقابل رن فرانسه و کراسنودار روسیه موفق به صعود شدند. تیم پاریسن ژرمن در زمین خود با یک گل از سد لایپزیگ آلمان گذشت، منچستریونایتد هم میهمان خود باشاک شهیر ترکیه را با نتیجه 4 بر یک شکست داد. در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از هفته چهارم، امشب 8 دیدار برگزار خواهد شد که در مهم ترین دیدار تیم های اینتر ایتالیا و رئال مادرید به مصاف هم خواهند رفت.