دسته : سلامت
شماره : 13254225469
تاریخ : 3 آذر 1399
واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد موفقیت 70 درصدی را کسب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، آزمایشگاه آسترازنکا امروز اعلام کرد که واکسن کرونایی که به صورت مشترک با دانشگاه آکسفورد ساخته است تا 70 درصد در پیشگیری از بیماری موثر است. این آزمایشگاه توضیح داد که نتایج اعلام شده موقت و اولیه آزمایش های بالینی است که در مقیاسی وسیع در انگلستان و برزیل انجام شده است. 
 
استفاده از دو شیوه متفاوت برای بررسی واکسن
آستزانکا و آکسفورد دو شیوه متفاوت از تزریق این واکسن را بررسی کردند، در شیوه اول نیم دوز واکسن و به دنبال آن یک دوز کامل با فاصله حداقل یک ماه روی داوطلبان امتحان شد که 90 درصد موثر بود. در شیوه دوم از دو دوز کامل با فاصله یک ماه استفاده شد که 62 درصد تاثیر داشت. نتایج ترکیبی میانگین اثربخشی 70 درصد را نشان می دهد. این واکسن نسبت به واکسن های فایزر_بیون تک و مدرنا که اثربخشی آن ها از 90 درصد بیشتر و به 95 درصد نزدیک می شود، فعلا اثربخشی کمتری دارد که دلیل آن احتمالا مربوط به اعلام نتایج اولیه آزمایش ها است. 
 
 
به گزارش ایندیپندنت، هم اکنون واکسن مشترک شرکت فایزر و بایون تک، بالاترین میزان اثربخشی را در میان واکسن های مقابله با کرونا نشان داده است و 95 درصد افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند، آمادگی مناسبی برای مقابله با این ویروس پیدا کردند.