دسته : ورزشی
شماره : 13254225450
تاریخ : 2 آذر 1399
پنج تکواندوکار ایرانی با پرچم پناهندگان فدراسیون جهانی در انتخابی المپیک شرکت می کنند علاوه بر این نفرات، فرزاد ذولقدر سرمربی و تکواندوکار تیم ملی بلغارستان، مهدی خدابخشی از صربستان و راحله آسمانی از بلژیک نیز برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، فدراسیون جهانی تکواندو نیز به مانند بسیاری دیگر از فدراسیون های جهانی حمایت ویژه ای از ورزشکاران پناهنده در سراسر دنیا دارد و این افراد با پرچم کمیته بین المللی المپیک در رشته فعالیت خود به رقابت می پردازند. در همین زمینه، پنج تکواندوکار ایرانی که در سال های گذشته به کشورهای اروپایی پناهنده شدند با حمایت مادی و معنوی فدراسیون جهانی تحت عنوان تیم پناهندگان برای حضور در رقابتهای انتخابی قاره اروپا برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند. 
 
نقش پررنگ ایرانی ها در انتخابی المپیک قاره اروپا
رقابت های انتخابی المپیک در قاره اروپا نزدیک است و کسری مهدی پور، دینا پوریونس، احسان نقیب زاده، امیرمحمد حسینی و علی نقاندوست 5 تکواندوکار ایرانی هستند که در صورت برگزاری این رقابت ها در صوفیه به میدان خواهند رفت. البته عبدالله صدیقی تکواندوکار افغانستانی هم در این تیم حضور دارد، در بین این نفرات فقط دینا پوریونس و احسان نقیب زاده سابقه عضویت در تیم ملی تکواند ایران را داشته اند. 
 
 
در صورتیکه رقابت های تکواندو انتخابی المپیک توکیو در قاره اروپا طبق برنامه قبلی برگزار شود، ایرانی ها نقش پررنگی در این رقابت ها خواهند داشت. علاوه بر این نفرات، فرزاد ذولقدر سرمربی و تکواندوکار تیم ملی بلغارستان، مهدی خدابخشی از صربستان و راحله آسمانی از بلژیک نیز برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهند رفت.