دسته : بین الملل
شماره : 13254225443
تاریخ : 1 آذر 1399
بایدن چه کسی را به عنوان وزیر امورخارجه خود انتخاب می کند؟ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تصمیم نهایی‌اش را برای معرفی فرد موردنظرش در سمت وزیر خارجه جدید این کشور گرفته است و شخص مورد نظر انتظار می رود در روزهای آینده اعلام شود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست نامزد مورد نظر بایدن چه کسی است اما یکی از مقام های دولت سابق باراک اوبامادر گفت و گو با هیل تایید کرد که«تونی بلینکن»،دیپلمات شناخته شده و یکی ازمتحدان دیرینه بایدن  به احتمال قوی برای این سمت درنظر گرفته شده است 

بسیاری در آمریکا می دانند، بلینکن کسی است که شایستگی و کفایت لازم برای بدست گرفتن این سمت را دارد زیرا او معاون مشاور امنیت ملی در دوره اوباما بود و زمانی هم به عنوان مرد شماره دو وزارت خارجه آمریکا بوده است. 

از میان دیگر افرادی که گفته شده احتمال دارد سمت وزارت خارجه آمریکا را در دوران بایدن بدست بگیرند،می توان به سناتور ها کریس کونز و کریس مورفی، ویلیام برنز، سفیر سابق آمریکا در روسیه و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی و نماینده  سابق آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد 

بایدن پیشتر گفته بود که فرد مناسب برای بدست گیری  وزارت خزانه‌داری را انتخاب کرده اما از ذکرنام دقیق آن فرد خودداری کرده است.