دسته : سلامت
شماره : 13254225427
تاریخ : 30 آبان 1399
مصرف صحیح آنتی بیوتیک ها در دوران کرونا ضرورت دارد به ویژه در شرایط همه گیری کرونا باید توجه ویژه تری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده به جا از آنتی بیوتیک ها داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، فاطمه فتحی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: هفته جهانی آنتی بیوتیک ها فرصتی برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم در سراسر جهان از خطرات مصرف خودسرانه و بی رویه آنتی بیوتیک ها و توجه به نظارت و تجویز منطقی این دسته از دارو ها توسط پزشکان متخصص به ویژه در سرایط همه گیری کرونا است. 
 
برای مصرف آنتی بیوتیک ها با پزشک یا داروساز مشورت شود
فتحی افزود: شعار امسال هفته جهانی آنتی بیوتیک ها "اتحاد برای حفظ داروهای آنتی میکروبیکال" و "مصرف آنتی بیوتیک ها، با احتیاط" می باشد که بیانگر اهمیت تهدید مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان تهدید جهانی حیات و بقا تمامی موجودات زنده است. آنتی بیوتیک ها نقشی حیاتی در پیشرفت های درمانی و عمل های جراحی از جمله جراحی های پیچیده مانند پیوند عضو، تعویض مفصل یا جراحی قلب دارند. 
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه لازم است همیشه قبل از دریافت آنتی بیوتیک با پزشک و داروساز مشورت شود، گفت: با انجام برخی اقدامات ساده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مسلا از طریق شستن دست ها، آماده سازی غذاها به روش بهداشتی، عدم تماس نزدیک با افراد بیمار، داشتن رابطه جنسی سالم و واکسیناسیون حتی الامکان از بروز بیماری های عفونی جلوگیری کرد. به ویژه در شرایط همه گیری کرونا باید توجه ویژه تری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده به جا از آنتی بیوتیک ها داشته باشیم. 
 
امسال هم برنامه های آموزشی داریم
وی در پایان اشاره داشت که: امسال هم طبق روال هر ساله در هفته جهانی آنتی بیوتیک ها از تمامی بیمارستان ها برای برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی، نمایش پیام های آموزشی به منظور افزایش آگاهی کارکنان و مراجعه کنند ها درخواست همکاری شده سات. همچنین واحد تحقیق و توسعه این معاونت غذا و دارو بسته های آموزشی به منظور آموزش عمومی در سطخ منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران تهیه کرده است.