دسته : اجتماعی
شماره : 13254225422
تاریخ : 29 آبان 1399
بارانی شدن 20 استان کشور با ورود سامانه بارشی جدید شنبه با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب و شمال غرب دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و شمال شرق و شمال و دامنه جنوبی البرز رخ خواهد داد

طبق اخرین خروجی مدل های هواشناسی امروز در گیلان و مازندران بارش باران ، گاهی وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل ، خراسان شمالی، ارتفاعات استان قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران خواهد داشت که شدت بارش در استان گیلان بیشتر است. سامانه بارشی جدید از روز جمعه و از سمت غرب کشور وارد خواهد شد.
 
بارش شدید باران در مناطق غربی کشور از روز جمعه
با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در روز جمعه و در نیمه جنوبی استان های آذربایجان غربی و شرقی و در گیلان و غرب مازندران، غرب سمنان، استان های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان ، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهکیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی خوزستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی به ارتفاعات غرب و شمالغرب بارش برف پیش بینی می شود. شدت بارش های روز جمعه در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان بیشتر است. 
 
شنبه با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب و شمال غرب دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و شمال شرق و شمال و دامنه جنوبی البرز رخ خواهد داد. در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست. شدت بارش شنبه در استان های چهارمحال بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه شمالی کهکیلویه ، نیمه شمالی خوزستان و نیز در استان تهران و البرز بیشتر است. 
 
در روز یکشنبه بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرقی، بارش باران در ارتفاعات و مناطق سرسبز بارش برف پیش بینی می شود. دوشنبه هم در شمال غرب و سواحل دریای خزر و دامنه جنوبی البرز و در ارتفاعات و مناطق صنعتی بارش برف خواهیم داشت.