دسته : اجتماعی
شماره : 13254225409
تاریخ : 28 آبان 1399
100 هزار کیت تشخیص فوری کرونا از سوی ستاد اجرایی به مناطق محروم اهدا شد با دستور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام 100 هزار کیت تشخیص فوری کرونا برای استفاده در مناطق محروم کشور، به وزارت بهداشت اهدا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، روز دوشنبه هفته جاری طی مراسمی از خط تولید کیت های تشخیص فوری کرونا در مجموعه دارویی ستاد اجرایی رونمایی و به بهره برداری رسید و ایران را در جمع 3 کشور دارای دانش و فناوری تولید این کیت ها در جهان قرار داد. استفاده از کیت های جدید برخلاف سایرین نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک نداردو به جای 48 ساعت تنها ظرف مدت 15 تا 20 دقیقه نتیجه تست ابتلای فرد به ویروس کووید19 با ضریب دقت بالا و خطای پائین را مشخص می کند.
 
کیت های جدید با قیمت تمام شده به وزارت بهداشت تحویل می شود
حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: با دستور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام 100 هزار کیت تشخیص فوری کرونا برای استفاده در مناطق محروم کشور، به وزارت بهداشت اهدا شد. همچنین در راستای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص کمک و تسریع در امر غربالگری سراسری در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس و حمایت همه جانبه از مردم در اوضاع کنونی اقتصادی، با دستور ریاست این ستاد از این پس تمام کیت های جدید تولیدی، با قیمت تمام شده به وزارت بهداشت تحویل داده می شود و ستاد اجرایی بخشی از هزینه های آن را تقبل خواهد کرد. 
 
 
همچنین به گفته مسئولان ستاد اجرایی امام، قیمت کیت های جدید ساخته شده 40 درصد ارزان تر از کیت های فعلی بوده و نهایت قیمت آن 200 هزار تومان خواهد بود.