دسته : ورزشی
شماره : 13254225282
تاریخ : 16 مهر 1399
تمجید AFC از خط دفاعی پرسپولیس با ارائه آمار برترین ها تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گلمحمدی 56.2 درصد مالکیت در هربازی داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با پایان رقابت های لیگ قهرمانان در منطقه غرب قاره تا دیدار فینال این مسابقات، آمار مربوط به رقابت ها را منتشر کرد. در بین آمار منتشر شده نام باشگاه پرسپولیس و تعدادی از بازیکنان این تیم که عملکرد چشمگیری داشتند دیده می شود. 
 
شجاع خلیل زاده مدافع تیم پرسپولیس یکی از نفراتی است که سایت AFC با آمار و ارقام، از وی تمجید کرده است: مثل همیشه شجاع خلیل زاده آمار تاثیرگذاری را در خط دفاعی پرسپولیس در راه رسیدن به فینال داشت؛ با کسب عنوان بهترین مدافع که با لمس توپ و پاس های موفق به دست آمد. 
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا در این بخش به تعداد تکل های موفق و گل سه امتیازی خلیل زاده به التعاون و همچنین گل به النصر در ضربات پنالتی اشاره کرده است. آمار خلیل زاده در این رقابت ها به شرح ذیل است:

پرسپولیس دومین تیم برتر از نظر مالکیت توپ


 
در بخش مالکیت توپ، بهترین آمار مربوط به تیم السد است که "ژاوی" هدایت آنها را بر عهده داشت و 58.6 درصد را ثبت کرده اند. بعد از السد، تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گلمحمدی 56.2 درصد مالکیت در هربازی داشته است، پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد با نتیجه یک بر صفر السد را شکست دهد. 
 
حامد لک دومین دروازبان برتر
 
در بخش بهترین دروازبان هم، "برد جونز" از تیم النصر با 25 واکنش و 4 کیلین شت اول است. این درحالی بود که حامد لک با 5 کیلین شیت آمار بهتری از دروازبان استرالیایی النصر داشت. 
 
تمجید ویژه از خط دفاعی پرسپولیس
 
سایت AFC همچنین از خط دفاعی پرسپولیس تمجید کرد و نوشت: درحالی که آمار جونز دروازبان النصر تاثیرگذار است اما زمانی که پرسپولیس به قطر رسید، هیچ چیز نمی تواند با خط دفاعی این تیم مطابقت داشته باشد چرا که پرسپولیس در جریان بازی هیچ گلی دریافت نکرد. فقط دو گل از روی نقطه پنالتی توسط المعز علی بازیکن الدحیل و حمدالله عبدالرزاق بازیکن النصر وارد دروازه پرسپولیس شد. پرسپولیس قبل از تعطیلی لیگ قهرمانان آسیا و در دو بازی، چهار گل دریافت کرده بود.