دسته : سلامت
شماره : 13254225246
تاریخ : 7 مهر 1399
واکسن آنفلوانزا به زودی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی آغاز شده و در داروخانه‌ها هم بزودی توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، دکتر نادر توکلی  افزود: واکسن آنفلوانزا در ۲ مرحله وارد کشور می شود که مرحله اول آن حدود ۱.۵ میلیون دوز وارد کشور و توزیع آن هم آغاز شده است، مرحله دوم هم وارد چرخه توزیع می شود. 

وی تصریح کرد: این واکسن در مرحله اول در اختیار گروه های پرخطر مانند زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای و کادر پزشکی قرار می گیرد که برخی افراد مانند زنان باردار و کارکنان بیمارستان ها به صورت رایگان این واکسن را دریافت می کنند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: هنوز زمان طلایی برای تزریق واکسن وجود دارد و در مرحله دوم هم این واکسن در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد تا در دسترس نیازمندان به این واکسن قرار گیرد و به عبارتی نگرانی از بابت توزیع این واکسن وجود ندارد.  

دکتر مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم امروز اعلام کرد: در روز شنبه پنجم مهر حدود نیمی از مقدار تعیین شده واکسن آنفلوانزا (تخصیص ۱.۵ میلیون دوز ) به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل داده شد که بلافاصله با هماهنگی قبلی، توزیع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شد. روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن در روز ۶ و ۷ مهر نیز ادامه دارد و به همین شکل توزیع به استان ها و شهرستان ها استمرار خواهد داشت.