دسته : ورزشی
شماره : 13254225236
تاریخ : 4 مهر 1399
پرسپولیس الشارجه را از برق کشید سرخپوشان در حالی برابر الشارجه به میدان رفتند که تیم اماراتی در ۲ دیدار قبلی ۴ گل به الدحیل و ۶ گل به التعاون قطر زده بود.

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین و مهم‌ترین دیدار خود از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا،  از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف تیم الشارجه امارات رفت و موفق شد با نتیجه قاطع ۴ بر صفر حریف اماراتی را شکست دهد.

هر ۲ تیم پرسپولیس و الشارجه ۷ امتیازی بودند و برای صعود نیاز به ۳ امتیاز این بازی دارند. این در حالی است که دیدار رفت ۲ تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسیده بود.

پرسپولیس در این بازی با ترکیب حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی (۸۰ علی شجاعی)، سیامک نعمتی(۸۷ سید جلال حسینی)، احمد نوراللهی، بشار رسن(۸۰ امید عالیشاه)، میلاد سرلک، احسان پهلوان(۸۷ آرمان رمضانی)، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۸۱ مهدی عبدی) پای به مسابقه گذاشت.

عادل الحسانی، شاهین عبدالله، مجید سالم، کایو فرناندز، ولیتون مورایس، ایگور کورونادو، سالم سلطان الشرجی، علی الزنهانی، خالد الزنهانی، خالد عبدالرحیم (۶۳محمد خلفان) و اوتابک شوکوروف هم ۱۱ بازیکنی بودند که با نظر عبدالعزیز العنبری سرمربی الشارجه پای به این مسابقه گذاشتند.

سرخپوشان بازی را هجومی آغاز کردند و موفق شدند در همان دقیقه ابتدایی بازی به گل برسند. در اولین حمله سرخپوشان در این بازی، ارسال احسان پهلوان به تیر دوم رفت تا شجاع خلیل زاده با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند.

پرسپولیس البته در دقیقه ۴ هم می‌توانست دروازه الشارجه را باز کند که شوت احسان پهلوان پس از برخورد به پای مدافع الشارجه به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۵ هم الشارجه سعی به باز کردن دروازه پرسپولیس داشت که شوت کورنادو با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد هم الشارجه پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه کورنادو راهی به دروازه لک پیدا نکرد.

در دقیقه ۲۹  جدی‌ترین خطر روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد و ولیتون مورایس با حامد لک در موقعیت تک به تک قرار گرفت که دروازه بان پرسپولیس با عکس العملی زیبا توپ را راهی کرنر کرد.

یک دقیقه بعد هم احمد نوراللهی کاپیتان امروز پرسپولیس روی در موقعیتی خطرناک مرتکب خطا شد که ضربه ایستگاهی بازیکنان الشارجه به دیوار دفاعی برخورد کرد تا این خطر نیز دفع شود.

در دقیقه ۳۴ هم روی همکاری وحید امیری عیسی آل کثیر می‌توانست دروازه الشارجه را باز کند که این توپ نیز با واکنش عدال الحسانی دروازه بان الشارجه همراه بود.

در دقیقه ۳۸ بازی نیز پاس در عرض سیامک نعمتی، احمد نوراللهی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد که ضربه کاپیتان سرخپوشان از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۲ روی ارسال کرنر توسط بشار رسن، عیسی آل کثیر با ضربه سر محکم و دقیق دروازه الشارجه را بار دیگر باز کرد تا اولین گل خودش با لباس پرسپولیس را به ثمر رسانده باشد.

دو دقیقه بعد، بار دیگر روی ارسال پهلوان وحید امیری این بار با ضربه سر دروازه الشارجه را باز کند.

این مسابقه در نیمه نخست در نهایت با برتری ۳ بر صفر سرخپوشان همراه بود تا شاگردان گل‌محمدی با برتری قاطع به رختکن بروند.

در ابتدای نیمه دوم هم پرسپولیس بازی را کنترل کرد و موقعیت چندانی به روی دروازه ۲ تیم به وجود نیامد.

در دقیقه ۶۲ شوت کورنادو در محوطه جریمه بلوکه شد و به ویلتون رسید که حامد لک بار دیگر با عکس العملی تماشایی جلوی فروپاشی دروازه پرسپولیس را گرفت.

در دقیقه ۷۱ سعید آقای در قوس محوطه جریمه پرسپولیس روی کورنادو مرتکب خطا شد که شوت محکم این بازیکن روی ضربه ایستگاهی با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

از دقیقه ۸۰ به بعد یحیی گل‌محمدی در فاصله یک دقیقه دست به ۳ تعویض زد و با وارد کردن ۳ بازیکن تازه نفس یعنی علی شجاعی، مهدی عبدی و امید عالیشاه به زمین میل به گلزنی تیمش را نشان داد.

امید عالیشاه در دقیقه ۸۴ به خاطر ضربه زدن پس از سوت داور به توپ با اخطار داور جریمه شد.

در دقیقه ۸۵ مهدی عبدی در موقعیت نسبتا خوبی نزدیک دروازه الشارجه صاحب توپ شد که شربه عبدی راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.

۳ دقیقه بعد روی حمله خوب پرسپولیس میلاد سرلک از پشت محوطه جریمه توپی را به سمت دروازه الشارجه شلیک کرد که این ضربه با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۱ پرسپولیس روی یک ارسال بار دیگر به گل رسید و این بار نوبت مهدی عبدی جوان بود تا دروازه الشارجه را باز کنند.

داور برای نیمه دوم ۶ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.

در نهایت این مسابقه با نتیجه ۴ بر صفر به سود سرخپوشان به اتمام رسید.

با این پیروزی پرسپولیس ۱۰ امتیازی شد و با توجه به شکست الدحیل برابر التعاون به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. شاگردان گل‌محمدی در مرحله بعد باید به مصاف السد قطر بروند.