دسته : فناوری
شماره : 13254225086
تاریخ : 29 مرداد 1399
بلوتوث برای کنترل شیوع ویروس کرونا آپدیت جدید منتشر می کند در حقیقت قرار است آپدیت جدید بلوتوث طوری طراحی شود که با اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا که توسط گوگل و اپل توسعه یافته نیز سازگار باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، به نظر می رسد که با طرح جدید کنسرسیوم اپراتور فناوری بلوتوث به زودی دستگاه های مانند ساعت های هوشمند و دستبند های سلامتی به ردیاب ویروس کرونا تبدیل می شوند. گروه Bluetooth SIG که بر توسعه استانداردهای بلوتوث نظارت می کند و بیش از 36 هزار عضو دارد، طرح اولیه برای این فناوری را طی چند ماه آینده ارائه می دهد. 

این فناوری مختص افراد فاقد گوشی هوشمند است

این بدان معنا است که دانش آموزان مدارس ابتدایی و افراد سالمند که موبایل هوشمند ندارند، می توانند در طرح ردیابی ویروس کرونا شرکت کنند و به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک کنند و آپدیت فناوری بلوتوث به دستگاه های مختلف از جمله دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند دیگر کمک می کنند تا هرگونه تماس نزدیک با یک دستگاه مجهز به بلوتوث دیگر و شناساگر آن را ثبت کنند. 

پرستار یا والد می تواند این اطلاعات را در تلفن هوشمند آپلود کند و بعدا به اپلیکیشن رسمی ردیابی ویروس کرونا بفرستد، این درحالی است که گوگل و اپل با سرویس سلامت همگانی انگلیس و دولت های سراسر جهان مشغول همکاری هستند تا یک سیستم ENS را بسازند. این سیستم می تواند از طریق موبایل افراد شیوع ویروس کرونا را ردیابی کند. در حقیقت قرار است آپدیت جدید بلوتوث طوری طراحی شود که با اپلیکیشن ردیابی ویروس کرونا که توسط گوگل و اپل توسعه یافته نیز سازگار باشد.