دسته : ورزشی
شماره : 13254224941
تاریخ : 12 مرداد 1399
آرسنال به مقام قهرمانی جام حذفی انگلستان رسید جام حذفی انگلستان قدیمی ترین رقابت فوتبالی در جهان به شمار می رود که از سال 1871 برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، شب گذشته دیدار فینال جام حذفی انگلستان بین تیم های همشهری آرسنال و چلسی برگزار شد. این مسابقه که در ورزشگاه ویمبلی برگزار می شد درنهایت با برتری آرسنال به اتمام رسید تا توپچی ها علیرغم ناکامی در لیگ جزیره به عنوان ارزشمند دست پیدا کنند. 
 
درخشش اوبامیانگ برای قهرمانی آرسنال

دربی شهر لندن در فینال جام حذفی با گل زودهنگام تیم چلسی توسط "پولیسیچ" در دقیقه 5 همراه بود، اما آرسنال در دقیقه 28 توسط "اوبامیانگ" و از روی نقطه پنالتی به گل مساوی رسید. در نیمه دوم هر دو تیم برای پیروزی تلاش می کردند و در دقیقه 67 بود که بار دیگر اوبامیانگ برای آرسنال گلزنی کرد، ستاره گابنی آرسنال در دیدار نیمه نهایی هم هردو گل تیمش را به منچسترسیتی زده بود. اتفاق مهم دیگر این مسابقه در دقیقه 73 رخ داد و "کواچیچ" از چلسی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد، سرانجام آرسنال با برتری 2 بر یک به قهرمانی دست پیدا کرد. 
 
 
شاگردان "آرتتا" با کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی علاوه بر جبران نتایج بسیار ضعیف خود در لیگ جزیره، سهمیه مستقیم لیگ اروپا را هم برای فصل آینده کسب کردند. 
 
جام حذفی انگلستان قدیمی ترین رقابت فوتبالی در جهان به شمار می رود که از سال 1871 برگزار می شود، تاکنون 24 تیم مختلف موفق به کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شده اند. آرسنال با 14 قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت ها محسوب می شود، منچستریونایتد تا 12، چلسی و تاتنهام با 8 و لیورپول با 7 قهرمانی دیگر تیم های موفق این جام به شمار می روند.