دسته : فناوری
شماره : 13254224935
تاریخ : 10 مرداد 1399
شکایت تلگرام از اپل به خاطر اتخاذ سیاست های ضدرقابتی هزینه اداره اپ استور در مقایسه با درآمدی که اپل از این فروشگاه کسب می کند بسیار ناچیز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیجیاتو، تلگرام سومین شرکت بزرگی است که از اپل به دلیل سیاست های ضدرقابتی در اپ استور شکایت می کند. قبل از این هم اسپاتیفای و شرکت ژاپنی راکوتن که یکی از اسپانسرهای رسمی باشگاه بارسلونا است، از اپل به دلیل دریافت پورسانت 30 درصدی از توسعه دهندگان شکایت کرده بودند. 
 
نامه بنیانگذار تلگرام بر علیه اپل

حالا تلگرام نیز در شکایت خود به دریافت پورسانت بسیار بالا توسط اپل اعتراض کرده است. این شرکت همچنین می گوید اینکه کاربران آیفون نمی توانند از منبعی به غیر از اپ استور اپلیکیشن ها را دانلود کنند، به رقابت ضربه وارد می کند. "پاول دورف" مدیرعامل و بنیانگذار تلگرام چند روز قبل نامه ای سرگشاده با موضوع "کسب مالیات 30 درصدی روی اپلیکیشن ها توسط اپل" منتشر کرد و توجیهات این شرکت برای کسب پوسانت بالا را زیر سوال برد. وی در قسمتی از نامه مدعی شده که هزینه اداره اپ استور در مقایسه با درآمدی که اپل از این فروشگاه کسب می کند بسیار ناچیز است. 
 
دورف در ادامه نامه به 200 میلیارد دلار پول نقد اپل که در حساب های مختلف خوابیده شده اشاره می کند و می گوید دریافت پوسانت بالا به بهانه های مختلف از جمله تولید آیفون های بهتر صحت ندارد. وی اضافه می کند که شرکت ها به خاطر تعداد بسیار بالای کاربران اپ استور نمی توانند به راحتی از این فروشگاه چشم پوشی کرده و به سمت اندروبد تغییر جهت دهند. 
 
تشکیل پرونده علیه اپل نیازمند مدارک و مستندات است
باید دید سخنان دورف که بیشتر بر محور ثروت هنگفت اپل و محبوبیت بی حدو حصر این شرکت هستند، تاثیری در تصمیم گیری دادگاه اتحادیه اروپا دارند یا خیر، چرا که "مارگارت وستاگر"، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا که تلگرام شکایتش را به وی تسلیم کرده، برای تشکیل پرونده علیه اپل به اثبات اتخاذ سیاست های ضدرقابتی با سند و مدرک نیاز دارد.