دسته : فناوری
شماره : 13254224823
تاریخ : 29 تير 1399
احتمال جریمه 26 میلیارد دلاری اپل توسط اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا سعی داد با دسترسی به اطلاعات 400 شرکت به شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل، آمازون و گوگل نشان دهد انها تحت نظر هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، در اوایل هفته گذشته دادگاهی در اتحادیه اروپا در خصوص پرداخت 13.9 میلیارد دلار مالیات اپل به دولت ایرلند، به نفع این شرکت فناوری رای داد. اما اکنون به نظر می رسد اپل هنوز با چالش هایی در این اتحادیه روبرو است و احتمالا به دلیل تحقیقات درباره دستیار صوتی خود مجبور شود 26 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند. 
 
400 شرکت در حال بررسی هستند

ماگرت وستاگر رئیس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا که تحقیقات درباره پرونده مالیات های پرداخت نشده اپل به دولت ایرلند را انجام داده بود، اکنون مشغول بررسی اطلاعات 400 شرکت است تا هرگونه اختلال و اشتباهی درخصوص دستیارهای صوتی از جمله سیری، گوگل اسیستنت و آلکسا (متعلق به آمازون) را بررسی کند. درصورت رصد هرگونه مشکلی در این دستیارهای صوتی، شرکت های توسعه دهنده آنها با اتهامات آنتی تراست(ضد انحصار) روبرو می شوند. در گذشته چنین تحقیقاتی در حوزه آنتی تراست به وضع جریمه های چند میلیارد دلاری در صنایع مختلف از جمله انرژی ، امور مالی و حتی داروسازی منجر شده است. 
 
10 درصد از درآمد جهانی جریمه شرکت های متخلف

به بیان دیگر، اتحادیه اروپا سعی داد با دسترسی به اطلاعات 400 شرکت به شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل، آمازون و گوگل نشان دهد انها تحت نظر هستند. شرکت هایی که قوانین مربوط به رقابت در حوزه دستیارهای صوتی را نقض کنند با جریمه ای معادل 10 درصد درآمد جهانی شان روبرو می شوند. با توجه به درآمد 260 میلیارد دلاری اپل در سال گذشته، احتمالا این شرکت با جریمه ای 26 میلیارد دلاری مواجه شود. تحقیقات اتحادیه اروپا از دستیار های صوتی با توجه به انبوه اطلاعات مربوط به اینترنت اشیاء و عرضه کالاهای هوشمند به بازار انجام می شود.