دسته : ورزشی
شماره : 13254224746
تاریخ : 22 تير 1399
لیگ برتر فوتبال؛ توقف همه مدعیان کسب سهمیه! سپاهان با این نتیجه 42 امتیازی شد و در رده دوم جدول و با فاصله 14 امتیازی با پرسپولیس ایستاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در ادامه رقابت های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس پنج دیدار برگزار شد که در مهم ترین دیدارها تیم های استقلال و تراکتور در تهران به تساوی بدون گل رضایت دادند و تیم مدعی سپاهان هم در زمین خود برابر سایپا متوقف شد. 
 
استقلال و تراکتور سهمیه را به هم تعارف کردند
استقلال درحالی میزبان تراکتور بود که چند بازیکن خود را به دلیل ابتلا به کرونا و مصدومیت در اختیار نداشت، اما "دیاباته" به ترکیب اصلی آبی پوشان برگشته بود. نیمه نخست این مسابقه با موقعیت خوب برای تیم میزبان همراه بود که ضربه دیاباته با اختلاف اندک از کنار دروازه تراکتور بیرون رفت، نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید تا امید دوتیم به نیمه دوم معطوف شود. 
 
 
آغاز نیمه دوم هم با موقعیت گلزنی برای استقلال همراه بود که بار دیگر دیاباته در این امر ناکام ماند، در ادامه کاپیتان های تراکتور یعنی "مسعود شجاعی" و "اشکان دژاگه" که از روی نیمکت کار را دنبال می کردند به زمین آمدند. در دقیقه 75 بود که شوت دیدنی "مهدی قایدی" به تیرک دروازه تراکتور برخورد کرد، چند دقیقه بعد بازهم قایدی و اینبار با ضربه سر دروازه تراکتور را تهدید کرد که واکنس زیبای "مظاهری" مانع از گلزنی وی شد. این دیدار درنهایت با نتیجه بدون گل به اتمام رسید تا تراکتور 41 امتیازی شده و در رده چهارم جدول قرار بگیرد و استقلال هم 38 امتیازی شد. 
 
سپاهان بازهم امتیاز از دست داد
سپاهان به عنوان جدی ترین رقیب پرسپولیس برای قهرمانی در زمین خود میزبان پارس جنوبی جم بود که درنهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد. در این دیدار ابتدا شاگردان قلعه نویی با ضربه "حسینی" به گل نخست دست پیدا کردند، در ادامه هم این زردپوشان اصفهانی بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موفق به گلزنی دوباره نشدند. در نیمه دوم و در دقیقه 74 سپاهان صاحب یک ضربه پنالتی شد اما "کریمی" این توپ را از دست داد تا همان تک گل برای تیم میزبان باقی بماند.
 
 
در لحظات پایانی این مسابقه و در دقیقه 85 غفلت مدافع سپاهان باعث شد تا "خالقی فر" گل تساوی تیم پارس جنوبی را وارد دروازه سپاهان کند. سپاهان با این نتیجه 42 امتیازی شد و در رده دوم جدول و با فاصله 14 امتیازی با پرسپولیس ایستاد، پارس جنوبی هم با 21 امتیاز در رده 14 قرار گرفت.
 
شهرخودرو بازی برده را با تساوی عوض کرد
در دیگر دیدار های مهم شب گذشته، تیم شهرخودرو که میزبان سایپا بود درنهایت به تساوی یک بر یک رسید. ابتدا "قاسمی نژاد" برای میزبان گلزنی کرد، در ادامه سایپا صاحب پنالتی شد که "رحمتی" دروازبان شهرخودرو این ضربه را مهار کرد. اما این پایان کار نبود و درحالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان مسابقه بودند "سهرابیان" با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند، شهرخودرو با این نتیجه 42 امتیازی شده و در رده سوم ایستاد و سایپا هم با 22 امتیاز دوازدهم ماند. 
 
 
تیم پیکان که هفته گذشته برد پرگلی را کسب کرده بود در این هفته هم به برتری دست پیدا کرد، شاگردان ویسی مقابل گل گهر سیرجان با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسیدند. برای پیکان "امامعلی" و "محمدی" گلزنی کردند تا این تیم با کسب 21 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرد، گل گهر هم به رده 15 سقوط کرد. در دیدار آخر هم تیم های صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران در زمین نفت به تساوی یک بر یک رضایت دادند.