دسته : ورزشی
شماره : 13254224725
تاریخ : 19 تير 1399
همه مردم جهان باید علیه نژادپرستی متحد شوند دنی آلوز از جمله بازیکنانی به شمار می رود که مورد توهین های نژادپرستی قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از اسکای اسپورت، ستاره تیم ملی برزیل و بازیکن سابق تیم های بارسلونا، پاریسن ژرمن، سویا و یوونتوس از همه مردم جهان خواست تا در مبارزه با نژادپرستی متحد شوند. "دنی آلوز" که درحال حاضر عضو تیم سائوپائولو برزیل است، در یک مصاحبه راجب یک پدیده زشت در فوتبال و زندگی سخن به میان آورد.
 
  • نژادپرستی هنوز از بین نرفته است

آلوز در این مورد اظهار داشت: متاسفانه هنوز نژادپرستی وجود دارد و از بین نرفته است، مردم فراموش می کنند که یک بازیکن یا یک ورزشکار در درجه نخست انسان است. باید نگاهی انسانی به همه چیز داشته باشیم، زندگی همه انسان ها مهم است و نباید به کسی توهین شود. 
 
ستاره برزیلی در ادامه گفت: نباید با سهل انگاری به نژادپرستی نگاه کرد چراکه غفلت از آن پیامدهای بسیار بدی دارد، نژادپرستی در هر نقطه از جهان می تواند یک بحران بزرگ به وجود آورد. جامعه جهانی بسیار خودخواه شده است، باید مردم برای مبارزه با نژادپرستی هم صدا و متحد شوند. نژادپرستی یک مساله جهانی است و باید در این زمینه آگاه سازی گسترده صورت گیرد تا این پدیده زشت از بین برود. 
 
پرتاب موز به سمت آلوز 
 
گفتنی است که دنی آلوز از جمله بازیکنانی به شمار می رود که مورد توهین های نژادپرستی قرار گرفته است، زمانی که او در تیم بارسلونا حضور داشت و در جریان یکی از دیدار های لالیگا، هواداران تیم رقیب به سمت آلوز "موز" پرتاب کردند و صدای میمون درمی آرودند. آلوز در واکنش به این حرکت، موز را از زمین برداشت و خورد، این حرکت بازیکن برزیلی بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان پیدا کرد.