دسته : فناوری
شماره : 13254224719
تاریخ : 19 تير 1399
واکسن جدید کرونا وارد فاز سوم آزمایش بالینی شد انتظار می رود در ماه های آینده یکی از سه واکسنی که وارد فاز سوم آزمایش بالینی شده اند، موفق به کسب مجوز شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیجیاتو، شرکت های مختلفی در حال توسعه واکسن کرونا هستند و حالا شرکت "Sinovac Biotech" از شروع فاز سوم آزمایش بالینی واکسن خود در برزیل خبر می دهد. این شرکت چینی اعلام کرده که تحقیقات خود را با همکاری شرکت برزیلی تولیدکننده واکسن "Instituto Butantan" صورت می دهد و در آن نزدیک به 9 هزار متخصص مشارکت می کنند. فاز سوم، آخرین فاز آزمایش بالینی یک واکسن محسوب می شود و پس از آن باید از سازمان ها مجوز دریافت کند، البته اگر نتایج موفقیت آمیز باشند.
 
در کنار این شرکت چینی، کمپانی بریتانیایی-سوئدی"آسترازنکا" قرار می گیرد. واکسن آزمایشی این شرکت توسط محققان در دانشگاه آکسفورد و گروه داروسازی ملی چین توسعه پیدا کرده که وارد فاز سوم بالینی شده است. مدرنا دیگر شرکت مطرح در زمینه ساخت واکسن کرونا محسوب می شود که فاز سوم آزمایشات خود را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی آغاز خواهد کرد. 
 
  • انتظار می‌رود این واکسن تا پایان سال جاری آماده شود

شرکت Sinovac که از بهمن ماه شروع به توسعه واکسن خود کرد، در حال آماده سازی کارخانه ای برای تولید آن است و امید دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی آن را آماده کند و سالانه 100 میلیون واکسن به تولید برساند. پیش از شروع فاز سوم، در فازهای اول و دوم امنیت دارو مورد بررسی قرار می گیرد که البته این شرکت چینی توانسته در گذشته این دو فاز را با موفقیت به پایان برساند. به گفته سازمان بهداشت جهانیف درحال حاضر 19 واکسن آزمایش های بالینی را پشت سر می گذارند و صدها واکسن نیز درحال توسعه در سراسر جهان هستند.
 
 
تا به امروز هیچ واکسنی موفق به دریافت مجوز برای استفاده تجاری نشده و با توجه به افزایش روزانه شمار مبتلایان به این بیماری، شرکت ها سرعت خود را افزایش داده اند. انتظار می رود در ماه های آینده یکی از سه واکسنی که وارد فاز سوم آزمایش بالینی شده اند، موفق به کسب مجوز شوند. تعداد مبتلایان به کرونا درحال نزدیک شدن به مرز 12 میلیون نفر است.