دسته : فناوری
شماره : 13254224616
تاریخ : 10 تير 1399
ردیابی ویروس کرونا با گردنبند بلوتوثی در سنگاپور این گردنبند ها برای حفظ حریم شخصی به وای فای و اینترنت موبایل وصل نمی شوند یا قابلیت GPS را ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، کشورهای مختلف در سراسر جهان امیدوارند تا با استفاده از نلفن های هوشمند ویروس کرونا میان جمعیت را ردیابی کنند، این درحالی است که بسیاری از افراد از جمله سالمندان تلفن همراه ندارند. 
 
اولویت استفاده از این گردنبندها سالمندان بی خانواده هستند
در همین راستا سنگاپور با استفاده از گردنبندهای بلوتوثی به نام "باهم ردیابی کنیم" قابلیت ردیابی شیوع ویروس کرونا میان سالمندان را فراهم کرده است. این گردنبندهای بلوتوثی با یکدیگر و همچنین اپلیکیشن مخصوص آن ارتباط برقرار می کنند تا مشخص شود کاربران با مبتلایان به کرونا در تماس بوده اند یا خیر. اولویت استفاده از این گجت به سالمندانی تعلق دارد که خانواده ای ندارند یا مشکلات حرکتی دارند، پس از تولید تعداد بیشتری گردنبند یلوتوثی، گجت ها میان طیف وسیعی از سالمندان توزیع می شود.
 
 
اگر مشخص شود کاربری مبتلا به ویروس کرونا شده است، می توان با دانلود اطلاعات دستگاه به چشم انداز عمیق تری از افراد دست پیدا کرد که با او در تماس بوده اند. این گردنبند ها برای حفظ حریم شخصی به وای فای و اینترنت موبایل وصل نمی شوند یا قابلیت GPS را ندارند. همچنین در این گجت ها فقط اطلاعات 25 روز ذخیره می شود.