دسته : بین الملل
شماره : 13254224578
تاریخ : 7 تير 1399
عملیات اخیر علیه حشد الشعبی، دیکته آمریکایی بود دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق با اشاره به عملیات بازداشت تعدادی از نیروهای حشد شعبی با همدستی نیروهای آمریکایی گفت که تلاش‌های خارجی برای هدف قرار دادن الحشد وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در خصوص عملیات بازداشت شماری از نیروهای گردان‌های حزب‌الله (وابسته به حشد الشعبی) در بغداد که با همدستی و توطئه نیروهای آمریکایی صورت گرفته است، گفت که عملیات پنجشنبه شب علیه الحشد الشعبی، دیکته آمریکایی بود و دخالت‌ها و تلاش‌های خارجی برای ضربه زدن به حشد الشعبی وجود دارد.

الخزعلی با اشاره به بیانیه فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق درباره حمله به مقر حشد الشعبی گفت که این بیانیه را آمریکایی‌ها نوشته‌اند. فرماندهی عملیات مشترک بیانیه‌ای در این سطح را در مورد ترور شهید سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس صادر نکرده بود.

وی در ادامه به عملیات‌های ارتش ترکیه در شمال عراق اشاره کرد و گفت: ارتش ترکیه امروز عملیات هلی‌برن در کردستان عراق انجام داده و دولت مرکزی هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است.

الخزعلی که با شبکه خبری «العهد» عراق گفت‌وگو می‌کرد، افزود: اقدام دستگاه مبارزه با تروریسم عراق برای بازداشت عناصر حشد الشعبی به دستور نخست وزیر، آشوب محسوب می‎شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که ابقای نیروهای آمریکایی در عراق به خصوص پس از صدور مصوبه پارلمان، اشغالگری است.

الخزعلی با بیان اینکه تا قبل از روی کار آمدن الکاظمی، هیچ مسئول عراقی جرأت حمله به گروه‌های مقاومت عراق را نداشته بود، افزود: برای نخست‌وزیر عراق بهتر این است که برای مقابله با حشد الشعبی اقدامی نکند؛ چراکه این سازمان نماینده مردم است.

الخزعلی افزود: اگر نیروهای آمریکایی به روش مسالمت آمیز از عراق خارج نشوند، هیچ کس نمی‎تواند جلوی نیروهای مقاومت برای مقابله با نیروهای آمریکایی تا اخراج کامل آنها را بگیرد.