دسته : اجتماعی
شماره : 13254224459
تاریخ : 26 خرداد 1399
افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان خرداد اعمال و پرداخت می‌شود نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، گفت: پیرو گفتگو با رئیس سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد تا آخر خردادماه امسال، افزایش حقوق بازنشستگان اعمال و پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در اواخر اسفند ۹۸ در مطالبات انباشته داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و پزشکان پرداخت جدی انجام داد، افزود: به نوبه خود و به صورت ویژه از دست‌اندرکاران سازمان تأمین اجتماعی به جهت کاهش این زمان تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق دارم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی درصدد است حقوق بازنشستگان خود را با توجه به تورم جامعه و در نظر گرفتن نظرات شرکای اجتماعی این سازمان افزایش دهد.

سلیمی افزود: چنانچه دولت مطالبات سازمان را پرداخت کند، این سازمان می‌تواند علاوه بر افزایش حقوق‌ها، همسان سازی حقوق را نیز اجرا کند که افزایش خوبی برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: پیرو گفتگو با رئیس سازمان در خصوص مشکلات کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، مقرر شد تا آخر خرداد ماه امسال، افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال و پرداخت کنند. ایشان موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را نیز پیگیری جدی کرده‌اند.

سلیمی ادامه داد: دولت قول داده تا بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا سازمان تأمین اجتماعی نیز بتواند همسان سازی حقوق را اجرا کند.

نماینده مردم محلات در مجلس، تاکید کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت پرداخت مطالبات مراکز درمانی برای ارتقا کیفیت خدمات درمانی ۴۳ میلیون بیمه شده و پرداخت به موقع و منظم مستمری ۳.۵ میلیون بازنشسته سازمان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری علاوه بر پرداخت منظم و مستمر هزینه‌های درمان و مستمری بازنشستگان، با پیگیری که مدیرعامل سازمان انجام داده‌، شاهد اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز باشیم.