دسته : ورزشی
شماره : 13254224453
تاریخ : 26 خرداد 1399
ترامپ تیم ملی کشورش را تهدید به تحریم کرد! چهره های عمومی ومشاغل در سراسر این کشور برای نشان دادن حمایت از جنبش"زندگی سیاهپوست ها اهمیت دارد" به خیابان ها ریختند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرورزشی،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارنظر های خود تهدید کرده است که اگر فدراسیون ها به بازیکنان اجازه دهند بی احترامی خود را نشان دهند و به جای ایستادن برای سرود ملی قبل از مسابقه، زانو بزنند، بازی های فوتبال NFL در ایالات متحده را تحریم خواهد کرد. 
 
راشاتودی درباره این تهدید نوشت: فدراسیون فوتبال ایالات متحده(USSF) در اوایل این هفته به لغو ممنوعیت خود برای زانو زدن در هنگام پخش سرود ملی رای داد و ادعا کرد سیاست قبلی اشتباه و از پیام مهم "زندگی سیاه پوست ها اهمیت دارد" گرفته شده است. در ادامه ویدئویی از طرف راجر گودل، کمیسر NFL پخش شده است که در آن وی بازیکنان را تشویق می کند تا به خاطر مرگ جورج فلوید، علیه نژادپرستی و خشونت پلیس اعتراض کنند. 
 
این اقدام واکنش بسیاری از آمریکایی ها از جمله رئیس جمهور ترامپ را برانگیخته است که آن را بی احترامی به پرچم ایالات متحده و کشور خوانده است. از زمان قتل جورج فلوید، موج جدیدی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و رفتار بد پلیس برانگیخته شده است. چهره های عمومی ومشاغل در سراسر این کشور برای نشان دادن حمایت از جنبش"زندگی سیاهپوست ها اهمیت دارد" به خیابان ها ریختند. 
 
 
پخش تصاویر ناراحت کننده از مرگ جورج فلوید زیر زانوی افسر پلیس در مینیاپولیس بیش از پیش عصبانیت و اعتراضات مردم آمریکا را برانگیخته و خیلی از چهره ها ازجمله ورزشکاران به انتقاد شدید از سران ایالات متحده پرداختند.