دسته : ورزشی
شماره : 13254224449
تاریخ : 25 خرداد 1399
فوتبال در اروپا؛ پیروزی پرگل بارسلونا و حذف اینتر رئال مادرید که جدی ترین رقیب بارسلونا به شمار می رود امشب به مصاف ایبار خواهد رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پس از بوندسلیگا لیگ های اسپانیا و ایتالیا هم رقابت های خود را ازسرگرفته اند، در ایتالیا دو دیدار از مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار شد و تیم های یوونتوس و ناپولی با شکست حریفان راهی فینال شدند. لالیگا هم که با دیدار سویا و رئال بتیس آغاز شده بود، شب گذشته با برتری بارسلونای صدرنشین مقابل میزبان خود ادامه یافت. 

برتری دورتموند و بایرن در بوندسلیگا

از هفته 31 بوندسلیگا، تیم بوروسیا دورتموند میهمان تیم قعر جدولی دوسلدورف بود که این دیدار با پیروزی لحظه آخری زنبورها به پایان رسید. تک کل دورتموند در این بازی را "ارلینگ هالند" ستاره جوان این تیم در دقیقه 95 و با ضربه سر دیدنی به ثمر رساند، شاگردان فاوره با این برد 66 امتیازی شدند و در رده دوم جدول باقی ماندند. 

اما دیشب بایرن مونیخ هم موفق شد پیروزی ارزشمندی کسب کند تا فقط سه امتیاز برای قهرمانی نیاز داشته باشد، باواریایی ها که در زمین خود میزبان مونشن گلادباخ بودند در پایان این دیدار حساس به برتری 2 بر یک دست پیدا کردند. ابتدا "زیرکزی" بازیکن جوان و آینده دار بایرن برای این تیم گلزنی کرد، اما گل بخودی مدافع بایرن بازی را به تساوی کشاند. در دقایق پایانی نیمه دوم بود که بایرن با گل "گورتزکا" پیروزی خود را مسجل کرد، بایرن 73 امتیازی شد و برای رسیدن به قهرمانی تنها یک برد نیاز دارد.

خط و نشان بارسلونا برای ادامه لالیگا با برتری پرگل

بارسلونا که در شروع مجدد لالیگا میهمان تیم مایورکا بود موفق شد با نتیجه پرگل به برتری برسد، بارسلونا خیلی زود و در دقیقه 2 توسط "ویدال" به گل رسید. در ادامه نیمه اول بازهم بارسلونا و اینبار توسط "برایت ویت" مهاجم دانمارکی خود به گل دست پیدا کرد، تیم مایورکا هم موقعیت گلزنی به دست آورد اما موفق به گشودن دروازه ترشتگن نشد. 

در نیمه دوم این دیدار هم بارسلونا صاحب توپ و میدان بود، در دقیقه 78 پاس زیبای مسی توسط آلبا به گل سوم آبی اناری ها تبدیل شد. در دقایق پایانی هم حرکت انفرادی مسی و ضربه دیدنی او منجر به گل چهارم و برتری پرگل بارسلونا در آغاز رقابت های لالیگا برای این تیم شد. بارسلونا با این برد 61 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند، رئال مادرید که جدی ترین رقیب بارسلونا به شمار می رود امشب به مصاف ایبار خواهد رفت.

صعود ناپولی و یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا

تیم های اینتر و ناپولی در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا در ورزشگاه "سن پائولو" به مصاف هم رفتند، در این دیدار ابتدا اینتر در دقیقه 3 توسط "اریکسن" از روی ضربه کرنر به گل دست پیدا کرد. در ادامه نیمه اول تیم اینتر دو موقعیت عالی برای گلزنی داشت که هربار "اوسپینا" دروازبان میزبان مانع از به ثمر رسیدن گل دوم شاگردان کونته شد. در لحظات پایانی این نیمه "مرتنز" گل تساوی را برای ناپولی وارد دروازه اینتر کرد تا این نیمه با نتیجه یک بر یک به اتمام برسد. 

در نیمه دوم این تیم اینتر بود که حملات متعددی را روی دروازه ناپولی پی ریزی کرد اما واکنش های اوسپینا و خط دفاعی مستحکم ناپولی مانع از گلزنی نرآتزوری شدند. درنهایت این دیدار با همان نتیجه به پایان رسید و با توجه به برتری یک بر صفر ناپولی در دیدار رفت شاگردان گتوزو راهی فینال شدند. ناپولی در فینال به مصاف یوونتوسی خواهد رفت که جمعه شب با نتیجه بدون گل در مقابل میلان به تساوی رسید اما با توجه به گل زده در خانه حریف راهی فینال شد.