دسته : سلامت
شماره : 13254224440
تاریخ : 24 خرداد 1399
مصونیت در برابر کرونا با ابتلا به نوعی از سرماخوردگی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از مطالعه‌ای خبر داد که نتایجش حاکی از آن است اگر فردی قبلا به سرماخوردگی با بتاکروناویروس مبتلا شده باشد، یا به کرونا مبتلا نمی‌شود یا با علائم خفیف آن روبرو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، ویروس کرونای جدید که به کووید 19 موسوم است، ویروسی نوظهور است که دانش محققان هر لحظه در مورد آن به روز می‌شود و افزایش می‌یابد.

به دلیل نوظهور بودن آن و همچنین رفتارهای کاملا متفاوت این ویروس، نمی‌توان در مورد درمان آن قاطعانه نظری داد. البته این امر همیشگی نخواه بود و با افزایش شناخت انسان نسبت به کووید 19، بسیاری از معضلات برطرف خواهد شد.

یکی از نکات تعجب‌آوری که در مورد کووید 19 وجود دارد، این است که افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، الزاماً در برابر ایتلای مجدد به آن مصونیت نخواهد داشت؛ اما جالب‌تر اینکه افرادی که به نوع خاصی سرماخوردگی مبتلا شوند در برابر کرونای جدید مقاوم می‌شوند.

دکتر کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود نوشت:« بتاکروناویروس با خانواده SARS مانند Covid_19# و MERS دارای مشابهت ژنتیکی است. یک مطالعه حاکیست اگر فردی قبلاً دچار سرماخوردگی با بتا #کروناویروس شده باشد، سلول‌های T حافظه ایجاد شده در بدن یا مانع از ابتلا به #کووید19 شده یا فرد با علائم خفیف روبرو می‌شود.»