دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254224416
تاریخ : 22 خرداد 1399
نقاشی گمشده بنکسی در ایتالیا یافت شد پلیس ایتالیا اعلام کرد اثر هنری بنکسی را که از روی در یکی از سالن‌های نمایش پاریس به سرقت رفته بود کشف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، بنکسی یکی از هنرمندان هنر خیابانی است و در گرافیتی‌هایش از تکنیک گرده‌بردار استفاده می‌کند. او که به صورت ناشناس در انگلستان زندگی می‌کند، هرگز هویت واقعی خود را فاش نکرده است. البته گمانه‌هایی وجود دارد که بنکسی واقعی چه شخصی است.

بنکسی نام مستعار یک فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار او با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و بر روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند.

آثار این هنرمند بر دیوارهای بسیاری از شهرها نقش بسته و با هنر خیابانی‌اش بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی روز را به چالش می‌کشد و هدف اصلی او اعتراض است.

در پی واقعه سالن نمایش «باتاکلان» که در نوامبر ۲۰۱۵ مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفت و در نتیجه آن ۹۰ نفر کشته شدند، تصویری از یک دخترک غمگین بر در آن ترسیم کرده بود، که چندی پیش ربوده شد.

پلیس ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد در ربوده‌شده‌ای را که تصویر یک دخترک غمگین بر روی آن نقش بسته است در یک مرزعه متروکه واقع در ناحیه «ابروتزو» ایتالیا کشف کرده است.

گفتنی است  تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.