دسته : سلامت
شماره : 13254224415
تاریخ : 22 خرداد 1399
از داروی کرونا رونمایی شد رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، با شیوع ویورس کرونای جدید که موسوم به کووید 19 است، بسیاری از محققان برای یافتن دارویی برای نجات جان مبتلایان دست به آزمایشات گسترده زدند. 

این بیماری نوظهور که تاکنون بیش از 400 هزار نفر را به گام مرگ فرستاده، بزرگترین بحران عصر حار است که بشریت را تهدید کرده.

لذا به موازات آنکه در پی یافتن واکسنی جهت جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این همه‌گیری بود، باید در پی دارویی نیز جهت نجات جان مبتلایان باشیم.

محققان و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری که از ابتدای این پاندمی با تمام توان در حال تحقیق پیرامون کووید 19 و همچنین رسیدگی به مبتلاین هستند، وعده رونمایی از دارویی را داده‌اند که در جهت روند بهبود بیماران تاثیر بسیار مثبتی دارد.

در این رابطه دکتر علی اکبر ولایتی در یک نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن ( داروی ام اس) گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار انجام شده و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی برداشته شده است که امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد و  قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

او ضمن ارائه توضیحاتی در مورد پژوهش‌های انجام شده جهت یافتن دارویی برای این بیماری، بیان کرد: یکی از داروهای مورد استفاده «رسیژن» است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته است و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته‌ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع‌تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.