دسته : ورزشی
شماره : 13254224404
تاریخ : 22 خرداد 1399
اقدام جالب توجه دو باشگاه اروپایی علیه نژادپرستی بسیاری از ورزشکاران در کمپین اجرای عدالت برای احقاق حق این شهروند مقتول آمریکایی ورود کردند و خواستار محاکمه عاملان این قتل شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کشته شدن جرج فلوید توسط یک افسر پلیس آمریکایی باعث برانگیخته شدن اعتراضات علیه نژادپرستی در سراسر جهان شد. ورزش و به ویژه فوتبال هم از این قائله مستثنا نبود و بازیکنان در سراسر جهان و در تیم های مختلف نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. بسیاری از ورزشکاران در کمپین اجرای عدالت برای احقاق حق این شهروند مقتول آمریکایی ورود کردند و خواستار محاکمه عاملان این قتل شدند.
 
در جدیدترین این اقدامات هم اعضای تیم آرسنال قبل از شروع تمرینات خود و انجام بازی دوستانه مقابل تیم برنتفورد با زانو زدن در مستطیل سبز و به نمایش گذاشتن پیراهن هایی که در حمایت از حق و حقوق سیاه پوستان بر تن داشتند به جورج فلوید ادای احترام کردند. بر روی پیراهن بازیکنان آرسنال عبارت هایی مانند "من سیاهپوست نیستم اما برای تو ایستاده ام" ، "ما برای تغییر ایستاده ایم" ، " زندگی سیاهپوستان مهم است" و ... نقش بسته بود.
 
 
 
در اقدامی دیگر، تیم اینتراخت فرانکفورت در دیدار مقابل بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان، پیراهنی برتن داشتند که روی آن شعاری علیه نژادپرستی با عنوان" زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" به جای نام اسپانسر نقش بسته بود.