دسته : سیاست
شماره : 13254224401
تاریخ : 21 خرداد 1399
جلسه مشترک رئیس مجلس با شورای نگهبان دکتر قالیباف با حضور در جلسه امروز شورای نگهبان با آیت‌الله جنتی و اعضای این شورا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در جلسه شورای نگهبان با دبیر و اعضای این شورا دیدار کرد.

در این جلسه، راهکار‌های تعامل و همکاری میان مجلس و شورای نگهبان در زمینه قانونگذاری بحث و تبادل نظر شد.

دکتر  قالیباف، در حاشیه دیدار با اعضای شورای نگهبان گفت: قانون‌گذاری، فرآِیندی است که آغاز آن از مجلس و ادامه آن در شورای نگهبان و بعضاً در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری می‌شود. ما نیازمند دقت و اثرگذاری قوانین هستیم که با یک همکاری و هماهنگی نزدیک محقق می‌شود. جلسه‌ امروز که به دعوت شورای نگهبان و آیت‌الله جنتی تشکیل شده بود اولین جلسه‌ای بود که برای این موضوع تشکیل شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با استناد به پیام ۱۷‌بندی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مسئولیت پیگیری ‌سیاست‌های کلان قانون‌گذاری که مقام معظّم رهبری ابلاغ کرده‌اند به عهده مجلس است و امیدواریم با همکاری شورای نگهبان آن را پیاده‌سازی کنیم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: این قوانین، هم برای مجلس و شورا و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنای کار است و امیداریم با این هماهنگی، برخی قوانین ازجمله قانون انتخابات که قانون مهمی است و سیاست‌های کلان آن تصویب شده امّا بر روی زمین مانده است، با سرعت و دقت پیگیری شود.

دکتر قالیباف یادآور شد:  امیدواریم پیگیری موضوع اقتصاد و معیشت مردم که اولویت اول ماست را هرچه زودتر شروع کنیم. ما نیازمند اولویت نظارت بر اجرای قانون هستیم تا اگر قانون‌گذاری لازم است صورت گیرد و اگر قوانینی که مانع هستند، برداشته شوند، تا مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود. مخصوصاً‌ که امسال سال جهش تولید است و ان‌شاءالله با کمک دولت و مجلس این کار را انجام دهیم.