دسته : سیاست
شماره : 13254224394
تاریخ : 21 خرداد 1399
تحریم‌ها علیه ایران نتایج عالی در پی داشته است مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نتایج «عالی» در پی داشته و ایالات متحده از طریق این فشارها توانسته است که دسترسی تهران به میلیاردها دلار منابع مالی را قطع کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نتایج «عالی» در پی داشته و ایالات متحده از طریق این فشارها توانسته است که دسترسی تهران به میلیاردها دلار منابع مالی را قطع کند.

برایان هوک روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در یک گفت‌وگوی ویدئویی با بنیاد هریتج همچنین گفت که واشینگتن در تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است.

چین و روسیه با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که قرار است اواخر مهرماه امسال به اتمام برسد مخالفت کرده‌اند و روز سه‌شنبه نیز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده است دیگر نمی‌تواند از حق حضور قبلی خود در برجام برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند.

هوک در ادامه گفت ایران در خط مقدم تامین مالی تروریسم در جهان است و لغو تحریم‌های تسلیحاتی فرصتی برای جمهوری اسلامی پدید خواهد آورد تا منطقه را بی‌ثبات کند.

مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا اختلافات سیاسی ایالات متحده با دیگر کشورها را تاکتیکی عنوان کرد و گفت که این اختلافات ریشه‌ای نیست.

هوک با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران که گفته بود لغو تحریم‌های تسلیحاتی پیروزی سیاسی بزرگی برای ایران خواهد بود اظهار داشت: اگر چنین اتفاقی بیفتد، این خبر بدی برای آمریکا و هم‌پیمانانش خواهد بود.

هوک گفت: ایران با استفاده از نیروهای نیابتی‌اش کشورهای منطقه را هدف قرار می‌دهد مسلح نکردن ایران خدمتی برای تامین امنیت خاورمیانه است و از حملات رژیم به همسایه‌هایش از طریق نیروهای نیابتی ممانعت خواهد کرد.

توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت به اصطلاح جهانی در تیرماه سال ۹۴ امضا شد. شش روز پس از آن، ۲۹ تیر، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ۲۲۳۱، بر این توافق صحه گذاشت و شش قطعنامه قبلی علیه ایران را لغو کرد.