دسته : اجتماعی
شماره : 13254224390
تاریخ : 21 خرداد 1399
افزایش ۲۶ درصدی حقوق باید شامل بازنشستگان تامین اجتماعی هم بشود رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: افزایش ۲۶ درصدی حقوق و دستمزد کارگران باید شامل حال بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی نیز شود.

به گزارش پایگاه خری تحلیلی ایران زمین، علی دهقان‌کیا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: براساس ماده ۴۱ قانون، شورای عالی کار هر تصمیمی که برای حداقل بگیرهای جامعه کارگری تعیین می‌کند باید شامل حال حداقل بگیرهای بازنشستگان تأمین اجتماعی هم شود.

وی افزود: چنانچه این اتفاق رخ ندهد و ۲۶ درصد افزایش حقوق و همچنین ۳۰۰ هزار تومان حق مسکن برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته نشود تبعیضی است که از سوی دولتمردان انجام می‌شود و نشان می‌دهد که نسبت به بازنشستگان این سازمان بی تفاوت هستند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: حداقل پرداختی به بازنشستگان تأمین اجتماعی نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد و سایر سطوح نیز در صورت تصویب دولت از افزایش ۲۱ درصدی برخودار می‌شود و پرداختی این گروه نیز نباید کمتر از حداقل‌ها باشد.

دهقان کیا گفت: اگر افزایش‌ها مبالغ عنوان شده نباشد و فقط شامل حال کارگران شود در این صورت ممکن است اتفاقات بدی رخ دهد و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی این قشر زحمت کش جامعه را بگیرد.

به گفته وی، بازنشسته‌ای که ۳۰ سال کارکرده نباید حقوقش کمتر از ۲ و میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد و حداقل افزایش ۲۶ درصدی شامل شأن شود چرا که تورم اعلام شده بیش از ۴۰ درصد است.