دسته : فناوری
شماره : 13254224389
تاریخ : 21 خرداد 1399
ساخت باتری با عمر 16 ساله برای خودروهای برقی مدیرعامل تسلا تصمیم دارد باتری های جدید را در خودروهای آینده مدل 3 این شرکت نصب کند

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از انگجت، بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان به تازگی خبر از تولید یک سلول باتری جدید داده است که تا یک میلیون مایل یا 16 سال طول عمر دارد. براساس گزارش جدیدی که منتشر شده، باتری مذکور می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت 2 میلیون کیلومتر(1.24 میلیون مایل) تامین کند. 
 
به گفته بلومبرگ، شرکت فناوری CATL ادعا می کند سلول جدید آن می تواند شارژ لازم برای پیمایش 1.24 میلیون مایل را تامین کند، با توجه به اینکه آمریکایی ها سالانه 14 هزار مایل را رانندگی می کنند، این باتری می تواند دوام 16 ساله داشته باشد. این درحالی می باشد که اکثر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری 60 تا 150 هزار مایل است که معادل 3 تا 80 سال به حساب می آید، بنابراین ساخت چنین باتری یک جهش بزرگ محسوب می شود.
 
 
شرکت CATL بزرگترین تامین کننده باتری های EV در جهان است که هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه تولید چنین سلولی به اشتراک نگذاشته است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا تصمیم دارد باتری های جدید را در خودروهای آینده مدل 3 این شرکت نصب کند.