دسته : بین الملل
شماره : 13254224381
تاریخ : 20 خرداد 1399
سانحه هواپیمای اشغالگران آمریکایی در شمال بغداد یک فروند هواپیمای C-130 آمریکا هنگام فرود در پایگاه التاجی در شمال بغداد عراق سقوط کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،یک فروند هواپیمای C-130 آمریکا هنگام فرود در پایگاه التاجی در شمال بغداد عراق سقوط کرد.

هواپیمای نوع C-130 از هواپیماهای غول پیکر و مخصوص حمل و نقل نظامی هستند و معمولا تعداد زیادی سرباز را حمل میکند؛ منابع میگویند که این نوع هواپیماها افراد مهم را حمل میکنند.

در امار اولیه، درپی سقوط این هواپیما ۸ تروریست امریکایی هلاک و ۵ تن دیگر زخمی شدند.پس از گذشت چند ساعت از وقوع حادثه گفته شد که تلفات تروریستهای امریکایی درپی سقوط این هواپیما، به ۱۳ هلاک و ۸ زخمی افزایش یافته است.

اين هواپيما از پايگاه علی السالم کویت به پرواز درامده و وارد خاک عراق شده است.

همچنین سرهنگ میلز گاگین، یک سخنگوی ائتلاف علیه داعش گفته است، هواپیمای «سی ۱۳۰» به هنگام فرود روی باند دچار سانحه شد و از باند خارج شد و به طور مختصری دچار آتش سوزی شد.

طبق این گزارش این هواپیمای آمریکایی ساعت ۱۰ و ده دقیقه شامگاه به هنگام فرود در روی باند فرودگاه پایگاه نظامی تاجی دچار سانحه شده است.

میلز گاگین همچنین گفته است، نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات فرودگاه کمتر چهار دقیقه خود را به این هواپیما رساندند و آتش را خاموش کردند و به تخلیه نیروها از هواپیما کمک کردند. چهار سرنشین این هواپیما زخمی شدند که برای مداوا به مراکز درمانی پایگاه تاجی منتقل شدند. ولی جراحات آنها جدی نیست.